Merdyffs tekenmap
Op Dreuzels had ik een redelijk gevuld tekentopic en enkele thematopics, maar mijn bedoeling is om een beetje opkuis te houden in mijn tekeningen. Er zijn er bij die ik minder geslaagd vind, gewoon al eeuwenoud zijn of door photobucket-problemen niet meer zichtbaar zijn (of een combinatie van de drie). Deze ga ik niet overnemen. Vandaar ook dat ik voorlopig geen thematopics ga starten, maar alles wat ik wil behouden in één topic zal posten. Ik overweeg wel om een aparte topic te maken voor digitale tekeningen, maar dat moet ik nog even bekijken.
In deze topic zullen dus enkel 'analoge' tekeningen te vinden zijn, samen met een paar schilderijen. Ik heb in het verleden al met verschillende technieken gewerkt, zeker aangezien ik een paar jaar geleden een jaartje tekenschool heb gedaan en daar verschillende zaken aan bod kwamen, maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar het werken met pastelkrijt en -potloden. De meeste nieuwe tekeningen zullen dan ook pasteltekeningen zijn. Reacties zijn altijd welkom, ook op oude tekeningen.
Inhoudstafel
Pagina 1
- Orion (kleurpotloden)
- Halloween (kleurpotloden)
- Frodo (kleurpotloden)
- Slapende Orion (kleurpotloden)
- Ruby (kleurpotloden)
- Ghost (kleurpotloden)
- Schotse hooglander (kleurpotloden)
- Wesp (inkt)
- CLBeer (acrylverf op doek)
Pagina 2
- Vlinders (acrylverf op karton/kleurpotloden)
- Koe (acrylverf op karton)
- Picasso-stieren (houtskool)
- Roodborstje (pastel)
- Orion met kerstmuts (pastel)
- Orion op een steen (aquarel)
- Kameleon (aquarel)
- Noorderlicht (pastel)
- Lucifer (Tom Ellis) (tekenpotlood)
- Belle (Emma Watson) (aquarel)
Pagina 3
- Beest als prins (Dan Stevens) (aquarel)
- Paaskonijntje (pastel)
- Rode Bomen (mixed materials)
- Uitzicht van Pen y Fan (acrylverf op stof)
- Pimpelmees in winter (acrylverf op doek)
- Poes en Eend (acrylverf op karton)
- Arend (pastelpotloden)
- Frosty en Muesli (pastel)
- June (pastel)
- Frodo (pastel)
Pagina 4
- Runar (tekenpotloden)
- Katten bij maanlicht (oliepastels)
- Orion in de sneeuw (pastel)