27/08/2020, 21:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27/08/2020, 23:24 door Rowace.
Bewerkreden:: Boekicoontje
)
Zielsverwant
-sommige banden overstijgen alle tijd-
Voorwoord
Ik wil jullie alvast bedanken om een kijkje te nemen in deze topic. Wie mij langer kent van in de bib, weet dat ik de vervelende gewoonte heb om verhalen te beginnen en niet af te maken. Mijn langste fic – Jen Lovsky – is al jaren op een oude, stoffige plank in mijn brein weggeschoven en Gevangen in de Schaduw – waar ik zelf nog veel liefde voor koester – is om een of andere reden ook op die plank terechtgekomen.
Maar ik weiger om GidS zo snel op te geven en heb mezelf ook voorgenomen om 2010 het jaar van mijn comeback in de bib te maken. Ik zal GidS dit jaar afschrijven – dat beloof ik mezelf – en als dat is gebeurd, zal ik ook mijn afgewerkte Nanowrimo-fic posten: Bevroren Hart. Bevroren Hart heeft dezelfde hoofdpersonages als dit korte verhaal – maar natuurlijk in andere situaties. De wereld van de canon fanfictie kan heerlijk breed zijn.
Zie dit verhaal ook als canon. Niet als Alternate Universe, want voor mij is dit niet Alternate Universe. (GidS en Bevroren Hart zijn dat dan weer wel.)
Hoe dan ook, ik hoop dat jullie me een comeback in de bib gunnen! Om me te steunen in mijn comeback, zijn de bibmodjes zo aardig geweest om me J Lo te laten verplaatsen – het is dus verdwenen uit de bib – maar kan nog altijd in de toekomst terugkeren (al is dat geen voornemen voor 2010 van me,) Gevangen in de Schaduw staat nog steeds open, en dit verhaal zal ik volledig posten voordat mijn volgende verhaal hier komt te staan... Mogelijk een songfic over Sneep en Tonks. We zullen zien!
Ik ben alvast benieuwd wat de bib te wachten staat in 2010! Het is duidelijk dat het talent in deze bib met de jaren is gegroeid – laten we dat allen ook zo houden!
Wat ik jullie ook wil aantonen met Zielsverwant, is hoe ik in pure vorm schrijf. Dit verhaal heeft geen betalezer. Mijn Word heeft geen Nederlandse spellingchecker. Dit is hoe ik de Nederlandse taal zelf ervaar. (Of de Vlaamse taal – een beetje Vlaamse trots mag je een Vlaming gunnen.) Je zal zeker en vast fouten tegenkomen. Mogelijks vind je her en der een ongemakkelijke zin. Maar gelieve dit je plezier niet te laten verpesten. Ik beloof je ook dat het niet te extreem zal zijn – ik lees wel alles na natuurlijk.
Alvast bedankt om de tijd te nemen om door dit lange voorwoord te ploeteren. Ik hoor maar al te graag in de reactietopic wat jullie van dit verhaal vinden!
Een knuffel als bedankje vooraf,
Jessie
verhaal oorspronkelijk gepost in 2010
7 januari - Hoofdstuk 1 - Verwant
9 januari - Hoofdstuk 2 - Verbazing
10 januari - Hoofdstuk 3 - Verloren
13 januari - Hoofdstuk 4 - Vertrouwen
24 januari - Hoofdstuk 5 - Verbonden
10 januari - Hoofdstuk 3 - Verloren
13 januari - Hoofdstuk 4 - Vertrouwen
24 januari - Hoofdstuk 5 - Verbonden