23/08/2020, 21:57
30 dagen tekenen: overzicht + dag 1 en 2
Tijdens de lockdown had ik met een paar vrienden en familie een WhatsApp-groepje met de uitdaging 30 dagen tekenen. Ik heb de onderwerpen gebruikt om wat te oefenen met digitaal tekenen. Afhankelijk van hoeveel inspiratie en tijd ik had, zijn ze meer of minder uitgewerkt. Ik heb ook zeker niet alle onderwerpen gehaald, werk werd op een gegeven moment echt drukker en het werd lastiger om mij er elke dag aan te zetten. Maar ik heb er wel veel plezier aan beleefd en ook wat dingen uit geleerd, dus ik wil de tekeningen (ook de minder goede) graag met jullie delen.
Dit waren de opdrachten (wie er inspiratie uit wil halen, go ahead):
Omdat ik een dag later gestart was, begon ik met dag 1 en 2 op één dag. Twee relatief weinig uitgewerkte dingetjes, om erin te komen.
Dag 1: Teken een monstervirus
Iedereen koos uiteraard voor het coronavirus om te tekenen, maar ik koos voor het mazelenvirus. Deze afbeelding staat op een affiche die de vaccinatie tegen mazelen moet promoten en al sinds jaar en dag bij ons op het werk hangt.
Dag 2: Teken voedsel met een snor
Inspectie van onze voorraadkast leverde een peer op, die ik tekende met de techniek die ik hierboven ook al eens gebruikte voor de appel.