Bannertjes
Twee bannertjes die ik recent maakte.
De eerste is voor 'Bloed', een verhaal van mij in de Bieb. Ik gebruik daarin Guy of Gisbourne and Maid Marian als faceclaims voor de Bloederige Baron en de Grijze Dame. Gemaakt in Corel Painter Essentials 7. Wat heb ik gedaan? De acteurs op de achtergrond 'geplakt' en de jurk blauw gemaakt (is op de originele foto gelig). En verder uiteraard de bloedspetters en de letters toegevoegd. Painter Essentials lijkt niet echt een goede functie te hebben voor tekst toe te voegen (of ik heb het nog niet ontdekt). Tekst achteraf verplaatsen of een beetje schuin zetten of zo, is niet zo evident zonder kwaliteitsverlies van de tekst. Maar goed, op zich vind ik het wel geslaagd. Eervolle vermelding voor Martijn, die de foto van het bos op de achtergrond maakte.
De tweede banner maakte ik voor een RPG, die ik met Tim startte. Ook in Corel Painter Essentials. De foto van de kaart maakte ik zelf en omwille van het probleem met tekst dat ik hierboven aanhaalde, schreef ik deze tekst gewoon zelf. Vond ik wel passen bij dit bannertje.