17/08/2020, 21:35
Frodo
Na het tekenen van June had ik de smaak van het tekenen met pastelkrijt wel te pakken. Dus zocht ik een ander tekenvoorbeeld en die vond ik op mijn telefoon: een foto die mijn broer genomen had van de kat van mijn ouders om zijn nieuwe camera uit te testen. Ik tekende Frodo al eens eerder met kleurpotlood, maar hier dus met pastel. De print van de foto was echt van beroerde kwaliteit, want ik had in eerste instantie niet eens door dat ook zijn tweede oog zichtbaar was. Gelukkig had ik al het idee dat er ergens iets niet klopte.
Ook weer een tekening waar ik trots op ben, zeker als ik vergelijk met de eerste tekening van Frodo. Ook als ik vergelijk met de tekening van Orion met Kerstmuts, die een van mijn eerste met pastelkrijt was, zie je dat de vacht hier al een stuk beter gelukt is. Vermoedelijk wordt het wel mijn laatste tekening met deze doos pastelkrijtjes, aangezien ik van mijn verjaardagsgeld een nieuwe doos bijeen gespaard heb. Voor mijn volgende tekening heb ik 120 kleurtjes ter beschikking in plaats van 24 en van een betere kwaliteit.
Ter info trouwens: het is misschien al opgevallen dat de randen van mijn tekeningen vaak wat slordig afgewerkt zijn. Voor tekeningen van dit formaat heb ik een wissellijst van Ikea waarin ik altijd aan een andere tekening kan steken. Ik teken daarom altijd eerst een kader die overeen komt met het formaat van die lijst om daarin mijn tekening te passen. Alles wat buiten die rand valt, is dus ook niet zichtbaar als ik de tekening inkader, vandaar dat ik er ook geen moeite voor doe om het beter af te werken.