17/08/2020, 21:20
June
June is dan weer de hond van een andere collega van mij. Deze collega is een mede-arts en degene waarmee ik al sinds ik er werk een bureau deel. Zij gaat eind augustus op pensioen en was al sinds het begin van corona niet meer fysiek aan het werk geweest, omdat ze risicopatiënt is. Om haar pensioen toch een beetje te vieren, hadden een paar collega's het idee om haar te verrassen met een bezoek bij haar thuis (uiteraard buiten met de nodige afstand). Bij zo'n bezoek horen dan natuurlijk ook iets van cadeautjes. Eén collega zei dat het misschien leuk was om een schilderij of iets dergelijks te laten maken van een foto, aangezien de collega in kwestie van kunst houdt. Maar uiteraard ging daar wel wat een prijskaartje aan vastzitten. Toen zei ik dat ik misschien wel iets kon maken. Aangezien dieren zo'n beetje mijn sterkste kant zijn en ik van haar wist dat haar hond ook heel belangrijk is voor haar, ging ik alweer op facebook op zoek naar een leuke foto. Aan het papier geraken, was misschien nog de grootste uitdaging, met alle coronamaatregelen, maar toen dat gelukt was, kon ik aan de slag. Dit is A3-formaat trouwens, dus ietsje groter dan de meeste van mijn tekeningen, waarbij het papier 24x32 is, dus net iets groter dan A4.
De schaduw eronder is trouwens met gewoon kleurpotlood gedaan, omdat ik echt niet de geschikte kleur had in mijn krijtjes en het hierbij erg moeilijk leek om te gaan blenden.
Ik vond deze in elk geval zelf zeer geslaagd. Als je zoiets voor cadeau doet, hoop je natuurlijk altijd dat het gaat lukken, maar blijft toch altijd spannend.