17/08/2020, 21:05
Frosty en Muesli
Frosty en Muesli zijn de katjes van een collega van mij. In februari deden we op het werk een soort van Secret Santa, maar dan voor Valentijn. Je moest een naampje trekken van een collega en daar dan iets leuks voor doen. Een keertje lunch voorzien, koffie halen, afwas doen,... Ik trok een collega waarvan ik wist dat ze gek is op haar katjes. Ik was eerst iets anders van plan (koekjes bakken, denk ik), maar dat kwam er niet echt van en toen bedacht ik dat ik een tekening kon maken. Ik zocht (en vond gelukkig) op facebook een foto van haar katjes en maakte daarvan een tekening met pastelkrijt en pastelpotloden. Het papier is niet mijn favoriet voor pastel, maar het kan er mee door.
Leuk verhaal erbij: toen ik het haar afgaf, was ze superblij, maar ook een beetje verdrietig, want één van de twee katjes was al 4 weken verdwenen. Haar eerste katje was op de leeftijd van 6 maanden overleden tijdens de sterilisatie door een zeldzame hartafwijking, waarna ze dus deze twee katjes geadopteerd hadden. Ze had de hoop dat deze nog zou terugkeren al opgegeven en zag de tekening als een mooi aandenken. Een paar dagen nadat ik haar de tekening gegeven had, zat het katje weer voor de deur, erg vermagerd maar verder wel oké. Ze is er nu half van overtuigd dat het door mijn tekening is dat de kat terug is gekomen.