06/08/2020, 15:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07/08/2020, 12:42 door Newt Scamander.)
Enkele tips en tricks
Een nieuw forum betekent ook dat bepaalde zaken anders zijn, hier volgen nog enkele tips en tricks die je wegwijs maken:
Hoe stel ik een gebruikerstitel in?
Een gebruikerstitel instellen kan je gewoon zelf, of toch als je ingedeeld bent in een afdeling. Je kan deze veranderen door naar Instellingen > Profiel bewerken te gaan. Daar kan je dan naar beneden scrollen en een gebruikerstitel instellen in het onderdeel "Aangepaste gebruikerstitel". Pas wel op dat het geen ongepaste gebruikerstitel is, de moderators houden altijd een oogje in het zeil.
Wil je van gebruikersnaam veranderen?
Stuur dan een PM met de gewenste gebruikersnaam naar een moderator of beheerder, zij brengen dit dan in orde voor jou!
Andere gebruikers kunnen mij e-mails sturen?
Standaard kunnen andere gebruikers jou een e-mail sturen, ze krijgen weliswaar je e-mailadres niet te zien, maar handig is het ook niet. Je kan dit uitzetten door naar Instellingen > Instellingen wijzigen en daar "Andere gebruikers mogen mij geen e-mailberichten sturen" aan te duiden.
Hoe quote ik een bericht?
Op Nomaj zijn hier twee opties voor. Onder elk bericht staat er zowel een tekstballon als een dubbele tekstballon. Klik je op de enkele tekstballon, dan opent er meteen een editorscherm waarin je kan reageren op dat bericht. Klik je op de dubbele tekstballon, dan selecteer je de post om deze te quoten. Met de dubbele tekstballon kan je tegelijkertijd meerdere berichten quoten. Eens je dan naar onder scrollt krijg je bij "Nieuwe reactie" de optie om al deze berichten te quoten of je selectie op te heffen.
Door mijn vampirisme kan ik enkel 's nachts op het forum, wat nu?
Geen probleem! Ga naar Instellingen > Instellingen wijzigen en scroll dan naar "Overige instellingen". Daar kan je een thema kiezen. Standaard staat dat op Nomaj (Light) maar voor de vampieren en nachtuilen onder ons is er ook Nomaj (Dark).
Heb je toch nog andere vragen? Twijfel dan niet om deze te vragen aan een moderator of aan een van de andere leden in het chattopic!
Veel plezier op Nomaj!