Toverstok
Dit is niet 2D of 3D, maar ik ging geen apart topic openen hiervoor. In het echt is het soort van 3D . Twee jaar geleden heb ik in de tuin bij mijn papa een tak gezocht om een toverstok van te maken. Ik moest toen eigenlijk werken voor mijn bachelorproef maar waar zou je dat doen? Hier dus wat foto's van hoe ik de stok gemaakt heb, van begin tot einde.
Dit was de tak waar ik mee begonnen was. De eerste stap was om de schors te verwijderen. Heel de toverstok heb ik gemaakt met een breekmes, een mesje en schuurpapier.
Hier is alle schors verwijderd, maar de stok is nog te dik om als toverstok door het leven te gaan. De volgende stap was dus om verder stukjes hout er af te snijden tot de stok wat meer werkbaar was.
Eens de stok een goede grote was, heb ik er de vorm op getekend die ik wilde bereiken. Ik heb een klein beetje rekening gehouden met de vorm van de stok zelf, zodat je niet tegen het hout maar met het hout meewerkt.
Na veel schuren met schuurpapier en stukjes hout afsnijden was dit uiteindelijk het eindresultaat. Ik was er best tevreden van. Ik heb er sindsdien geen meer gemaakt, maar ooit wel nog wat meer complexe designs proberen te maken.