Nomaj | Waar de magie nazindert
Loekes' 2D/3D Kunstwerken & Knutselwerken - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Het Museum (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Topic: Loekes' 2D/3D Kunstwerken & Knutselwerken (/showthread.php?tid=10)



Loekes' 2D/3D Kunstwerken & Knutselwerken - Lukas - 29/07/2020

Loekes' 2D/3D Kunstwerken



In dit topic deel ik 3D models, renders, soms 2D art en volledig speelbare games. Veel er van zal gemaakt zijn in functie van mijn opleiding, maar sommige zaken zullen ook gemaakt zijn in mijn vrije tijd.

Inhoud


RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken - Lukas - 29/07/2020

Kazenjacht



Kazenjacht is een 2D spel gemaakt in de open source game engine Godot en geprogrammeerd in GDScript. Alle 2D art heb ik zelf gemaakt in het programma Asesprite. Geluiden en lettertypes komen van free-to-use bronnen op het internet. 

Kazenjacht heb ik gemaakt, in twee dagen tijd, voor een school in het midden van de Covid-19 pandemie zodat kleuters en leerlingen van de lagere schaal wat extra entertainment hadden. Het spel is speelbaar op desktop/laptop in Firefox, Chrome, Edge en andere Chromium based browsers.

[Afbeelding: Screenshot-2020-07-29-at-21-29-07.png]

[Afbeelding: Screenshot-2020-07-29-at-21-29-15.png]



RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken - Lukas - 03/08/2020

Gris (hercreatie)



Een hercreatie van een screenshot uit het spel Gris voor het vak 2D for Games. Het doel van de opdracht was om te leren over de compositie van een scene. Deze opdracht werd gemaakt in Photoshop.

[Afbeelding: Gris.png]



RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken - Lukas - 08/08/2020

Woestijn (hercreatie)



Een hercreatie van een willekeurige screenshot voor het vaak 2D for Games. Doel van de opdracht was leren werken met atmosferisch perspectief. Deze opdracht werd volledig in Photoshop gemaakt. Ik was zo blij met het resultaat dat dit nu al bijna een jaar de achtergrond is op mijn GSM.


[Afbeelding: Desert.png]



RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken - Lukas - 09/08/2020

Thomas was alone (hercreatie)



Een simpele hercreatie van het spel Thomas Was Alone voor het vak Programming 2. Het spel is geschreven in C++ in Visual Studio en maakt gebruik van OpenGL.




RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken - Lukas - 06/09/2020

Toverstok



Dit is niet 2D of 3D, maar ik ging geen apart topic openen hiervoor. In het echt is het soort van 3D Cool . Twee jaar geleden heb ik in de tuin bij mijn papa een tak gezocht om een toverstok van te maken. Ik moest toen eigenlijk werken voor mijn bachelorproef maar waar zou je dat doen?  Angel Hier dus wat foto's van hoe ik de stok gemaakt heb, van begin tot einde.


[Afbeelding: Whats-App-Image-2020-09-06-at-16-47-19.jpg]

Dit was de tak waar ik mee begonnen was. De eerste stap was om de schors te verwijderen. Heel de toverstok heb ik gemaakt met een breekmes, een mesje en schuurpapier.


[Afbeelding: Whats-App-Image-2020-09-06-at-16-47-19-1.jpg]

Hier is alle schors verwijderd, maar de stok is nog te dik om als toverstok door het leven te gaan. De volgende stap was dus om verder stukjes hout er af te snijden tot de stok wat meer werkbaar was.



[Afbeelding: Whats-App-Image-2020-09-06-at-16-47-19-3.jpg]

Eens de stok een goede grote was, heb ik er de vorm op getekend die ik wilde bereiken. Ik heb een klein beetje rekening gehouden met de vorm van de stok zelf, zodat je niet tegen het hout maar met het hout meewerkt.



[Afbeelding: Whats-App-Image-2020-09-06-at-16-47-19-6.jpg]

Na veel schuren met schuurpapier en stukjes hout afsnijden was dit uiteindelijk het eindresultaat. Ik was er best tevreden van. Ik heb er sindsdien geen meer gemaakt, maar ooit wel nog wat meer complexe designs proberen te maken.



RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken & Knutselwerken - Lukas - 24/10/2020

Herfstfoto's (foto's)


Mijn topic staat al voor met vanalles en nog wat, dus dit kan er ook nog bij denk ik. Ik heb sinds gisteren een nieuwe gsm en heb er vervolgens wat foto's meegemaakt in en rond mijn papa zijn tuin. Alle foto's zijn onbewerkt.

[Afbeelding: C9-B34-FA2-FB10-40-EF-BA5-F-2901761-E642-C.jpg]

[Afbeelding: CBFDE710-1919-4500-BB7-B-61-B5495-D4154.jpg]


[Afbeelding: DBAC76-FA-FE53-42-FE-A968-4-A368-FCE4-DDB.jpg]


RE: Loekes' 2D/3D Kunstwerken & Knutselwerken - Lukas - 23/12/2020

The Mandalorian (season 1) - avatars


[Afbeelding: 01-Chapter-One.png] [Afbeelding: 02-The-Child.png] [Afbeelding: 03-The-Sin.png] [Afbeelding: 04-Sanctuary.png]
[Afbeelding: 05-The-Gunslinger.png] [Afbeelding: 06-The-Prisoner.png] [Afbeelding: 07-The-Reckoning.png] [Afbeelding: 08-Redemption.png]