13/08/2020, 13:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13/08/2020, 14:03 door Rowace.
Bewerkreden:: Boekicoontje
)
Soort schrijfsel: lang verhaal, fictie
Fandom: Harry Potter
Overige opmerkingen: spoilers voor Hogwarts Mystery als je dat nog speelt!
Merlijn Wilde was voor de dag van 1 juni van het jaar 993 een eenvoudige, elfjarige boerenjongen zonder iets heel erg speciaals te kunnen. Ja, hij kon redelijk goed jongleren en hij vond zichzelf zo af en toe best wel grappig, maar voor de rest was hij niets anders dan Merlijn de boerenjongen van de Wilde familie, een gezin dat best wel lekkere aardbeien verkocht. Er was geen sprake van dat hij s’ werelds bekendste tovenaar zou worden, een naam zou hebben die zelfs bij Dreuzels bekend zou zijn, stichter zou zijn van de Orde van Merlijn en daarnaast ook nog eens de inspiratie werd voor het bekendste gezegde in de Britse tovenaarswereld.
In dit verhaal leren we Merlijn kennen. Hoe hij zo groot werd, wat hem dreef, op welke manier hij geliefd werd door zowel Dreuzels als tovenaars en hoe hij uiteindelijk zijn einde vond.
- Hoofdstuk 1
Merlijn de tovenaar is een bekende figuur in Europese legendes, ondanks het feit dat tovenaars in de tijd waarin Merlijn leefde, gezocht en geëxecuteerd werden. Hoe komt het toch dat deze tovenaar in de hofhouding van prins Arthur en later koning Arthur terecht kwam? Een merkwaardig voorval. Merlijn de tovenaar heeft op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus gezeten in deze donkere tijden voor de tovenaarsgemeenschap, een tovenaarsschool die net begon op te bloeien. In dit verhaal zien we hoe Merlijn zijn schoolcarrière doorkwam, en uiteindelijk de tovenaar werd die zo bekend werd dat hij Dreuzelgrenzen over ging.
Dit verhaal vindt dus plaats in de middeleeuwen en zal bekende personages voorbij laten komen als de Stichters van Zweinstein, de tovenaar die heer Palagon zou worden en bekende personages uit de legendes van Arthur, zoals prins Arthur zelf, Lancelot, Morgan le Fay, natuurlijk Merlijn zelf en vele anderen die helemaal niet zo bekend zijn binnen de Harry Potter-wereld of daarbuiten. Het volgt de avonturen van deze bekende personages, en drie grote oorlogen waarin Merlijn zelf een sleutelrol in speelde.
Het eerste deel gaat met name over de tijd op Zweinstein die Merlijn de Wilde toen meemaakte, zijn band met Morgan le Fay die later zijn grootste vijand zou worden, de immer slechter wordende band tussen de Stichters van de school en de vele mysteries die het kasteel binnen de enkele jaren dat het bestond uit zichzelf ontwikkelde. Het verhaal bevat ook elementen uit Hogwarts Mystery, het mobiele Harry Potter-spel.
Ik probeer het verhaal zoveel mogelijk canon te houden, dus als je niet zoveel weet over Merlijn in de Harry Potter-wereld of een van de andere personages uit de middeleeuwen die wél genoemd worden via de boeken of chocokikkerplaatjes, zou ik aanraden uit Harry Potter-Wiki te blijven gezien ik de weinige bekende feiten over deze personages ga gebruiken en in een verhaal probeer om te dopen.
Dit verhaal staat los van de BBC-serie Merlin, al zal je misschien op sommige stukjes denken aan sommige scenarios die in die serie voorkwamen.
Ik zou ontzettend graag feedback willen krijgen, dus als je een opmerking hebt wat betreft de inhoud van het verhaal, of misschien tips hebt om mijn schrijfstijl te verbeteren, plaats dan alsjeblieft even een reactie in het reactietopic, al is het maar "Hé, wat een leuk verhaal!" Feedback zie ik als een cadeautje, dus zelfs al ben je enorm negatief, dan kan ik daarvan leren en helpen om zowel de schrijfstijl als inhoud van het verhaal te verbeteren.
Veel leesplezier!