08/08/2020, 12:33
Vlinders
Na de insecten zijn we overgestapt op de vlinders in de tekenschool (nog steeds 2017 dus). Het eerste is acrylverf op karton. We hebben de vlinder eerst met potlood getekend, nadien de achtergrond geschilderd (dit moest in een contrasterende kleur van de vlinder) en dan de vlinder geschilderd. Hij is in het echt net iets oranjer dan op de foto. Best geslaagd, alleen staat hij niet mooi in het midden.
De tweede opdracht was voor de mensen die al klaar waren en wat overschot van verf wilden opgebruiken. Hier kregen we een klein, vierkant stuk karton, waarop we dezelfde of een andere vlinder moesten schilderen. Verschil was dat we hier meteen moesten met verf de vlinder schilderen en de achtergrond achteraf doen. Ik denk dat ik aan deze een kwartier, 20 minuten bezig geweest ben (tegenover een uur of vier aan de andere, schat ik). Best tevreden met het resultaat.
En toen was mijn grootmoeder jarig en hadden we niets van verjaardagskaarten in huis. Dus heb ik er zelf maar één gemaakt. En aangezien ik dan toch goed getraind was in de vlinders, heb ik dat maar gedaan. Met kleurpotlood deze keer.