09/08/2020, 20:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09/08/2020, 20:39 door PinkyTonks.)
Celebrity Hunt
Emilien Adams & Noah Elliot
Emilien Adams & Noah Elliot
Emilien spurtte de trappen op naar de toren van Ravenklauw. Enkele minuten geleden had ze op het binnenpleintje nog staan ruilen met twee derdejaars Huffelpuffers. Ze had een goede deal kunnen doen. Het was een eerlijke ruil geweest, maar de twee jongens hadden het ruilproces nog een stuk moeilijker kunnen maken als ze wouden. Waarschijnlijk konden ze gewoon geen 'nee' zeggen en durfden ze niet op te komen tegen de hele ruilstrategie die Emilien uitgedacht had. Chocokikkerkaartjes verzamelen was nu eenmaal een beetje als schaken, je moest een beetje geoefend zijn als je de beste en meest zeldzame kaarten in je bezit wou krijgen. Het was dan ook voor een zeldzame kaart dat ze in een hoog tempo de trappen op liep. Er was namelijk een tweetal weken geleden een nieuwe, limited-edition kaart verschenen. Je moest echt een bofkont zijn als je die vond bij je chocokikker. Maar één van de Huffelpufjes had haar weten te vertellen dat het gerucht ging dat één van de zesdejaars Ravenklauwers die kaart in zijn bezit had. Dat konden dus maar twee mensen zijn. Zijzelf, waarvan ze heel zeker was dat ze de kaart nog niet in haar bezit had of Noah.
Emilien had niet zo'n hele sterke band met Noah, ondanks dat ze al jaren samen in de klas zaten. Hij was een extreem introvert persoon. Hun enkele raakpunt was dat ze af en toe wel chocokikkerkaartjes met elkaar ruilden. Ze wist wel dat het bij Noah vooral ging om de chocola die hij zo lekker vond. Ondanks dat hij de kaartjes verzamelde, was het niet zo'n grote passie als die van Emilien. Emilien zou sterven voor haar kaarten, de hele 'main-series' had ze volledig compleet en in de vakantie kon ze zich uren bezighouden met het ordenen van haar kaarten en het opzoeken van eventuele ruilbeurzen. Het was een hobby geworden, die ze al sinds kinds af aan ontwikkeld had. Die limited kaart moest ze dus in haar bezit krijgen. Ze kon dus vast wel een deal sluiten met haar klasgenoot.
Uitgeput kwam ze aan bij de ingang van de leerlingenkamer, waar ze gelukkig relatief snel het raadsel van de Deurklopper kon oplossen.
"Noah!" hijgde ze, terwijl ze zich in een zetel over hem liet zakken. Zoals gewoonlijk zat hij in een hoekje van de kamer over zijn huiswerk gebogen. "Chocokikkerkaart, ruilen?"
Emilien sloot even haar ogen om weer op adem te komen en zwarte vlekken te vermijden na haar plotse intensieve inspanning. Ze kon het gewoon niet riskeren dat iemand anders, die misschien ook erg gepassioneerd was door de kaarten, al een deal sloot met Noah.
"Goed," zei ze kordaat, toen ze terug wat op adem gekomen was. Met een harde klap legde ze haar kaarten op tafel.
"Ik heb gehoord dat jij die kaart van Gandalf hebt? Je moet hem ruilen met mij, echt!"
Ze spreidde haar kaarten op tafel en keek Noah met een heel erg serieus gezicht aan.
"Ik heb ongelooflijk veel dubbele, zeldzame dubbele," ratelde ze: "Je mag als je wilt er meerdere kiezen voor die ene kaart. Ik kan je zelfs nog een aantal extra gewone kaarten ruilen. Die kunnen altijd van pas komen, want eerstejaars ruilen voor alles, die hebben nog niet echt een besef van zeldzaamheid. Desnoods wil ik zelf wat huiswerk voor je maken. Maar alsjeblieft Noah, ruil die kaart met mij!"