08/08/2020, 15:26
Olivia had gehoopt dat hij hier zat, en dat was ook zo. Was zij even blij! Ze had de jongen nodig voor een project waar ze nu al zo lang aan werkte dat als ze in die tijd niet met andere dingen ook had moeten handelen, ze nu haren in haar oorspronkelijke vorm en zo lang tot aan haar voeten had. Maar daar was hij. Het was een zesdejaars, uit Ravenklauw. Raafjes waren slim. Zij was een Zwadje, en hoewel Zwadjes slim waren, misten ze soms net dat ene wat nodig was om een doel te bereiken en een Raafje wel had. Uiteindelijk waren Zwadjes toch slimmer: als een raaf een slang pakt en de lucht invliegt, kan de slang zich alsnog naar boven duwen om zijn giftanden in de vogel te steken.
Ze liep de bibliotheek in. Ze kwam niet vaak in de bieb en wanneer ze dat wel deed, werd ze regelmatig op de vingers getikt om stiller te zijn of zich beter te gedragen. Al was dat niet per sé iets wat enkel voor de bibliotheek gold, overigens.
Ze benaderde het zesdejaars Raafje van achteren. Hij was alleen. Perfect. ‘Hé!’ zei ze, terwijl ze nonchalant een boek pakte en er ongeïnteresseerd in begon te bladeren. ‘Lijkt het je ook niet leuk om een dier te zijn?’ vroeg ze hem met een grijns. Ze ging naast hem zitten en bladerde verveeld door het boek dat ze had gepakt. ‘We kennen elkaar niet, maar dat kan veranderen,’ zei ze met een knipoogje. ‘Ik ben Olivia en ik heb je hulp nodig, Noah uit Ravenklauw – ja, ik weet hoe je heet en uit welke afdeling je komt. Ik ben een Zwad trouwens, als je dat nog niet doorhad,’ zei ze, terwijl ze verveelde handgebaren maakte terwijl ze vertelde uit welke afdeling ze kwam. ‘Ik wil ontzettend graag een Faunaat worden. De professor heeft het te druk om het me te leren en dus vroeg ik haar van, nou ja, wie kan me dan wel helpen, en toen zei ze “Noah, zesdejaars Ravenklauw”, dus, nu ben ik hier, en hopelijk kan je me helpen. Pleeeeeeeeeeaaaaase?’