14/12/2020, 18:06
~ Meet McAllen ~
Een beetje geïrriteerd keek Abigail op haar horloge.
‘Frooodooo!’ riep ze naar boven in hun huisje in Zweinsveld. ‘Kun je alsjeblieft ooit een keer op tijd zijn!’
Ze was gewend dat haar vriend altijd, maar dan ook altijd, te laat was en het was een eigenschap die ze van hem had geaccepteerd, maar nog steeds wel irritant vond. Ook hun vrienden en familie wisten van deze eigenschap af, maar vandaag was het toch een beetje anders. Vandaag ging Frodo voor het eerst mee naar haar oma Edine in Schotland. Een schat van een mens, maar in heel veel opzichten totaal het tegenovergestelde van haar vriend. Zo hechtte oma Edine bijvoorbeeld wel waarde aan op tijd komen en was ze ook een gestructureerde en opgeruimde nette oudere dame. Hoewel Abigail zich kon indenken dat haar oma’s eerste indruk vaak nors en verbitterd over kon komen kon ze het goed vinden met oma Edine. Ze had Frodo voorbereid op het bezoek aan haar oma en ze hoopte dat hij een beetje in de smaak viel.
’Ik denk dat je haar nu wel goed zit, lieverd!’ riep ze nog een keer ongeduldig naar boven. ‘We moeten echt gaan nu, ik heb je verteld dat oma het fijn vindt dat we op tijd zijn en ik zou het vervelend vinden, als ze al meteen een verkeerde indruk heeft van je!’
Oma Edine woonde in Edinburgh en had altijd gewerkt bij het Ministerie. Ze was een getalenteerde heks gebleken en op Zweinstein werd ze vroeger, net als Abigail, in Ravenklauw gesorteerd. Veel humor had ze niet vond Abigail, maar ze vond haar altijd erg lief en het was de enige grootouder die Abigail nog had. Ze wilde dan ook heel graag Frodo aan haar voorstellen.
‘Eindelijk! Daar ben je!’