Disastrous Dinner
Frodo & Abigail
Date night! Misschien wel Abigails favoriete avond, want hoewel een avondje drankjes drinken in de verschillende kroegen in Zweinsveld haar prima beviel, was een hele avond met Frodo iets waarvan ze nog meer kon genieten. Omdat haar vriend vaak druk bezig was met zijn Schouwerswerk en soms ‘s nachts niet eens thuis kon komen hadden ze afgesproken dat ze om de zoveel tijd een avondje vrij hielden om samen door te brengen. Geen werk, geen vrienden, maar alleen elkaar.
Deze avond had Abigail gepland om een heerlijk driegangendiner te gaan maken voor hen. Alle potjes, blikjes en voorverpakte rommel liet ze vanavond staan, want ze ging zelf aan de slag. Ze hoopte maar dat ze op tijd klaar was, want hoewel het nu nog middag was en Frodo dus nog aan het werk was, vloog de tijd! Ze controleerde alles nog een keer in haar hoofd.
Tafels mooi gedekt? Check! Nee! De messen moeten rechts. Oké. Kaarsen aangestoken? Check! Nee, uitblazen! Frodo is er nog niet eens. Oké. Mooie kleren aangedaan? Check! Op de keukenschort na. Uit dat ding straks!
Terwijl de wijzers van de klok sneller leken door te tikken dan normaal, zoefde Abigail door de keuken. Het verbaasde haar dat ze alles zo goed wist te liggen en al roerend door de zelfgemaakte soep was ze alweer in haar hoofd bezig met wat ze nog allemaal moest doen voor het toetje. De klapper van de avond was het hoofdgerecht, althans dat hoopte ze, want ze had het gerecht nog nooit eerder gemaakt en haar kookkunsten waren vergelijkbaar met haar vroegere punten voor Toverdranken. Het was dus allemaal, zeg maar, net niks te noemen. Soep maken lukte haar nog wel en een creatief toetje verzinnen ook, maar ze had oprechte angst voor het serveren van het hoofdgerecht. Het moest nu nog een tijdje in de oven, maar zodra Frodo thuiskwam, serveerde ze alvast de soep.
’Heeeee, knapperd,’ onthaalde ze haar vriend met een zoen, toen hij tegen de avond thuiskwam. ‘Kijk! We eten vanavond culinair. Hopelijk. Laten we zeggen dat ik in elk geval mijn best heb gedaan en ik heb echt net de soep klaar. Fris je even op boven en dan zal ik hem alvast neerzetten.’
Abigail nam de twee soepborden van tafel en schudde ze tot net iets onder de rand vol met haar zelfgemaakte soep. Met een servet veegde ze netjes alle druppels en spetters van de borden en garneerde het geheel met enkele blaadjes verse basilicum. Ze nam alvast plaats aan de tafel en wachtte op Frodo. In haar soep had ze nog wel vertrouwen, maar ze voelde nu al een kleine steen in haar maag voor de gang hierna. Ze zou er flink van balen, als haar gebrek aan keukenvaardigheden date night zouden verpesten!