Weerwolven
Murder in Malfoy Manor
In dit topic vind je alle praktische informatie terug over het spelverloop. In dit topic kan er ook gespeeld worden vanaf maandag 18 oktober 00:00.
De Eerste Nacht
De eerste nacht wordt er niemand verbannen of vermoord. De dood van Draco is nog te recent en schouwer Harry Potter heeft nog geen voldoende tijd gehad om clues te verzamelen. Magische Items kunnen wel al gebruikt worden. Op dit moment is er al reeds een dader willekeurig aangeduid, er zijn echter nog geen medeplichtigen. Voor het einde van deze nacht mag de dader een aantal medeplichtigen aanduiden.
De Volgende Nachten
Na de eerste nacht, volgende op Draco's moord, kunnen er spelers verbannen of vermoord worden. Harry Potter wordt op de hoogte gebracht van hoeveel medeplichtigen er naast de dader zijn. Deze informatie mag hij publiek delen.
Verbanning
Elke nacht kunnen niet verbannen, nog levende deelnemers stemmen om een andere speler te verbannen. Een verbannen speler wordt niet gelyncht maar wordt opgesloten in de kelder van Villa Malfidus. Een verbannen speler kan dus gewoon verder spelen, communiceren met andere verbannen spelers en zelfs met spelers die op onderzoek gaan in de kelder. Verbannen spelers mogen echter niet stemmen en kunnen nog steeds vermoord worden door de dader en zijn of haar medeplichtigen, of een Magisch Item. Verbannen spelers kunnen op elk moment weer op vrije voeten komen. Wanneer een speler vier nachten opgesloten heeft gezeten, komt deze automatisch weer op vrije voeten.
Verbannen kan men doen door de naam van het personage vetgedrukt te typen. Bijvoorbeeld: “Na een lange nacht slapen heb ik besloten Lucius te verbannen.”
Om een speler te verbannen moet minstens de helft van de niet verbannen, nog levende spelers gestemd hebben. Is dit niet het geval, dan gaat de verbanning niet door.
Vermoord
Elke nacht mogen de dader en de medeplichtigen kiezen om iemand te vermoorden. Dit is echter niet verplicht. Als ze vinden dat dit hun te verdacht zou maken, mogen ze er voor kiezen om niemand te vermoorden. Dit mogen ze echter maximaal twee nachten na elkaar doen, daarna moeten ze wel iemand aanduiden.
Vermoorden kan via een Whatsappgroep waar enkel de daders in zitten. Elke spelnacht vraag ik, Lukas, in die groep of ze al dan niet iemand willen vermoorden.
Magische Items
Magische Items kunnen ten allen tijden worden gebruikt. Ook wanneer je verbannen bent naar de kelder van Villa Malfidus. Wanneer je dood bent echter niet. In deze editie heeft elke speler een Magisch Item.
Magische Items gebruiken doe je door mij, Lukas, een PM op Nomaj te sturen voor de deadline.
Clues
Elke nacht zal er ook een clue zijn, deze clue komt uiteraard in de vorm van een puzzel die door iedereen opgelost kan worden. De daarop volgende nacht volgt er een hint die het oplossen van de puzzel vergemakkelijkt.
Elke nacht zal er ook een clue zijn, deze clue komt uiteraard in de vorm van een puzzel die door iedereen opgelost kan worden. De daarop volgende nacht volgt er een hint die het oplossen van de puzzel vergemakkelijkt.
Beschuldigen
Harry Potter en Draco’s nabestaanden kunnen beslissen om verbannen spelers officieel te beschuldigen. Om tot beschuldiging over te gaan moet minstens de helft van de niet verbannen, nog levende spelers hier mee akkoord gaan. Wanneer minder dan de helft van de spelers heeft gestemd voor een beschuldiging, gaat die sowieso niet door.
Wanneer een meerderheid akkoord is, worden de huidige verbannen spelers naar Azkaban gestuurd. Zijn ze de daders, dan eindigt het spel en winnen Harry Potter en de nabestaanden. Zijn het niet alle daders, dan gaat het spel gewoon voort. De verbannen spelers worden echter nog steeds naar Azkaban gerstuurd en liggen uit het spel.
Wees dus voorzichtig en strategisch wanneer jullie overgaan tot beschuldiging.
Beschuldigen doe je door dit te onderlijnen. De persoon die als eerste wilt overgaan tot beschuldiging is sowieso akkoord. Bijvoorbeeld: “Het uitschot dat nu gevangen zit in de kelder, zijn de daders. Ik ben er zeker van! ”
Alle andere spelers kunnen akkoord of niet akkoord gaan. Bijvoorbeeld: “Ik ben het eens met Scorpius. Jeegers en zijn zielige volgelingen hebben Draco gedood.“
Overwinning
Harry Potter en de nabestaanden winnen door alle daders en medeplichtigen naar Azkaban te sturen.
De daders en medeplichtigen winnen door alle andere spelers, buiten Harry, te doden en weg te vluchten of wanneer de nabestaanden en Harry na tien nachten niet alle daders en medeplichtigen hebben kunnen beschuldigen.
Praktisch
- Elke speldag duurt vijf echte dagen, de deadline voor het verbannen en het gebruiken van Magische Items is steeds om 20:00 van de vijfde dag. De nacht met alles wat er gebeurd is, waaronder clues, volgt kort hier na.
- Wanneer je twee spelnachten niets hebt geschreven, vlieg je uit het spel. Probeer regelmatig te schrijven en je medekandidaten te motiveren. Deze editie is dit extra belangrijk, want wanneer niet voldoende spelers stemmen voor verbanning of beschuldiging, is dit een nacht verloren.