03/11/2020, 12:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03/11/2020, 12:34 door PinkyTonks.)
Een Snelle Verrassing
Met Asthony
Met het virus dat de wereld teisterde, was het jaarlijkse Halloween-Zweinsveld uitstapje opgedeeld in twee groepen. De mensen die zich hadden opgegeven voor de eerste groep, mochten een week voor Halloween het dorpje bezoeken en de tweede groep op 2 november, wat veel beter uitkwam voor Aster, want Anthony was dan jarig. Ze hadden er dus allebei natuurlijk niet over getwijfeld om zich op te geven voor de tweede groep.
Aster had een tijdje nagedacht over wat ze konden gaan doen. Anthony zou het vast super gevonden hebben als ze een ruimte in de Drie Bezemstelen konden afhuren om daar met een aantal van zijn vrienden een mini-feestje te bouwen. Hoewel Aster niet echt van zo'n dingen hield, had ze het er wel voor over om Anthony een onvergetelijke dag te bezorgen. Jammer genoeg, door de striktere maatregels, werd het sterk aanbevolen aan de leerlingen om Zweinsveld te bezoeken in groepjes van 4 of minder, zodat het volk wat verspreid was over het dorp. Dat plannetje viel dus al in duigen. Gelukkig had Aster nog een nieuw idee gekregen. Ze zouden eerst gezellig met hun tweeën door Zweinsveld lopen en 's middags wat gaan eten. Tegen de namiddag had ze nog een verrassing voorbereid, maar daar wist Anthony natuurlijk nog niets vanaf!
De ochtend van 2 november liep Aster rechtstreeks naar de tafel van Griffoendor, waar Anthony al zat te ontbijten. Ze vond het altijd wat eng om langs de Griffoendors te lopen, want die waren zo luid en konden haar soms wat spottende blikken toewerpen. Gelukkig zat Anthony redelijk dicht bij de ingang, waardoor ze niet de hele tafel af moest gaan.
"HAPPY BIRTHDAY!" glimlachte ze lief en ze gaf hem snel een kus op de wang. Ze liet zich even naast hem op de bank zakken en probeerde de joelende Griffoendors wat te negeren.
"Ik heb al een klein cadeautje," zei ze en ze schoof een rode envelop met een zilveren strik naar hem toe. Het was een simpele bon voor de sportwinkel in Zweinsveld. Niet echt iets origineels, maar Aster had natuurlijk nog iets anders in petto.
"Die kun je straks al gebruiken," voegde ze eraan toe en ze stond weer op: "Dan ga ik nu even ontbijten en dan zie ik je straks wel weer." Ze glimlachte de andere Griffoendors nog even onzeker toe en haastte zich toen naar haar eigen ontbijt.