17/08/2020, 21:27
I Challenge You...
Starring Anthony & Maria
"Anthonio!" lachte Maria en ze plofte neer in een fateuille en gooide haar benen op tafel: "Ik heb een plan."
Ze grijnsde breed naar Anthony. Ze kende Anthony al sinds haar eerste jaar hier op Zweinstein en ze konden best goed met elkaar opschieten. Toen Maria in het derde zat en Anthony in het vierde hadden ze een spelletje bedacht. Op random momenten mochten ze elkaar uitdagen om wat te doen en de andere persoon had de keuze om de uitdaging te accepteren. Ze hielden een score bij en na 10 geslaagde uitdagingen moest de ander iets trakteren. Ze daagden elkaar uit in het midden van de gang of tijdens een uitje naar Zweinstein, in De Grote Zaal of hier in de Leerlingenkamer van Griffoendor. Maar Maria wist dat vandaag een sublieme uitdagingsdag ging worden, het was namelijk 1 april.
"We doen vandaag een marathon 'ik daag je uit'", stelde ze vrolijk voor: "Diegenen die op het einde van de dag de meeste uitdagingen behaald heeft koopt de ander een... wel, dat zien we dan nog wel!"
Maria had zich voorbereid en had een lijstje gemaakt met dingen die ze Anthony wou laten doen.
"Je hebt het recht om zoals altijd een uitdaging te weigeren, maar dat is een stapje terug van de overwinning. Ik begin."
Maria schraapte haar keel en zei plechtig: "Anthonio Evergreen, ik Maria Larosa daag je uit om het Spaanse volkslied uit volle borst te zingen of te bespelen op een instrument, hier in het midden van de Leerlingenkamer. Ik beoordeel op enthousiasme en eventueel uitspraak."
Ze gaf een knipoog en haalde vervolgens een papiertje tevoorschijn.
"Aangezien het Spaanse volkslied officieel geen tekst heeft, heb ik zelf een tekst geschreven. In het Spaans natuurlijk. Wat het zou betekenen, mag je zelf invullen! Je hebt een kwartier de tijd om de uitdaging aan te gaan."
Genietend zakte Maria nog wat dieper weg in haar zetel. Dit optreden wou ze voor geen geld van de wereld missen!