17/08/2020, 10:43
Swipe Right
Lydia en Aaron
Lydia gromde toen het zonlicht door haar gordijn piepte. Het liefst wilde ze haar deken weer over haar hoofd trekken en doen alsof de wereld niet bestond. Wie zou haar missen? Nathalie sowieso niet, die was sinds het begin van de zomervakantie niet weg te slaan uit de nieuwe studio van James. Haar vader was op reis voor zijn werk, haar moeder had haar handen vol aan de tweeling. Als ze de gespannen sfeer bij het familiediner van dit weekend goed had begrepen, was Tess de duivel aan het daten en moest Will zomerschool volgen, wilde hij het jaar niet opnieuw doen. Soms was het Lydia een raadsel dat ze dna deelden, ook al was het alleen van haar moederskant. Haar voornemen om voorgoed in bed te blijven, werd echter verstoord door een gerommel in haar maag. Dat zou ze op zich nog kunnen vermijden, als haar mobieltje in de woonkamer niet op dat moment begon te trillen. Met een zucht pakte ze haar toverstaf op van haar nachtkastje en sommeerde ze het ding dat ze vorige zomer van haar moeder had gekregen. Het maakte Aimee niet uit dat de technologie nutteloos was op Zweinstein, of op welke magische plek dan ook.
Een Tinder-match? Op dit tijdstip van de dag?
Lydia opende de app die ze in een dronken bui had geïnstalleerd op aandringen van Nathalie. De haat tegen deze dag verdween als sneeuw in de zon bij het zien van de foto van Aaron, 21 jaar. Ze kon zich al niet meer herinneren dat ze hem naar rechts had geswiped, waarschijnlijk ook toen ze een drankje te veel op had. Moest ze wachten tot hij eerst iets zei? Maar de kleine beetje ervaring die ze tot nu toe op Tinder had, was dat mannen het leuk vonden als zij het initiatief nam. Eigenlijk was dat niet anders dan in het echte leven.
Lydia: Een Tinder-match nog voor mijn ontbijt? Ik voel mij vereerd. Hoi!
Omdat Lydia niet wanhopig naar haar mobiel wilde staren totdat hij zou antwoorden, veel van haar matches reageerden immers helemaal niet, legde ze het ding weg. Haar maag rommelde nogmaals. Dit waren van die momenten dat ze wilde dat haar familie rijk was en een huiself om een ontbijtje kon vragen. Met lichte tegenzin sloeg ze haar veel te comfortabele deken van zich af en liep met blote voeten naar de keuken om dan zelf maar muesli en een scheut melk in een kom te gooien.