14/08/2020, 19:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15/08/2020, 09:42 door Rowace.
Bewerkreden:: Boekicoontje
)
Dit verhaal schreef ik in 2010, toen ik lichtelijk geobsedeerd was door Richard Armitage, die onder andere in de BBC serie Robin Hood speelde. De inspiratie voor dit verhaal kwam door het bekijken van deze video op Youtube gemaakt door VeritasProductions. De maker van het filmpje vertelt het verhaal van de Bloederige Baron en de Grijze Dame aan de hand van beelden uit Robin Hood.
Dit verhaal is geen crossover met Robin Hood, ik leen enkel de acteurs. Het is 100% Harry Potter fanfiction en het is zo geschreven dan het canon zou kunnen zijn met de boeken. Het enige is wel dat je je de Bloederige Baron niet mag voorstellen zoals hij even in de films voorkomt (waarbij hij oud en lelijk is), want dat maakt het verhaal een beetje raar. Daarbij zijn hoofdpersonages veel leuker om over te schrijven als je knap zijn. De vraag die ik in het verhaal probeer te beantwoorden, is wat de Bloederige Baron ertoe dreef om de vrouw van wie hij hield, te vermoorden.
Voor zijn 10de verjaardag kreeg het verhaal ook een nieuwe banner (de oude was versleten, lees: photobucket happened).
Dit verhaal is af, ik ga het alleen in een paar keer posten, zodat mensen die het zouden willen lezen niet in één keer een verhaal van 10 000 woorden moeten lezen.