Nomaj | Waar de magie nazindert
Opvang voor plot- en conceptkonijntjes - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: De Bibliotheek (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Topic: Opvang voor plot- en conceptkonijntjes (/showthread.php?tid=70)



Opvang voor plot- en conceptkonijntjes - Rowace - 08/08/2020

- Opvang voor plot- en conceptkonijntjes -
(Honden aangelijnd houden svp)

De modjes merkten dat Soetkins achtertuin best groot was en met zo’n mooie inspiratiebron in de buurt is het niet meer dan logisch om een kleine opvang te beginnen voor alle verdwaalde, verstoten en pasgeboren plotkonijntjes.

   Ik heb een plotkonijntje. Wat nu?
Kom hier je plotkonijntjes afleveren zodat ze gezellig samen kunnen rondhupsen met andere plotkonijntjes! Ook kunnen ze knuffelen met baby Runar. Daar worden ze groot en sterk van, zodat ze even stoppen met het knagen van gaten in de logica van je verhaal. Klets hier ook gezellig met de eigenaren van andere plotkonijntjes over hoe je jouw plotkonijntje het beste kan verzorgen.
Hier kun je plotten uitwisselen, de plotkonijnen van anderen bewonderen of adopteren, en een vertwijfelde alinea van je verhaal delen terwijl je gefrustreerd dingen mompelt als ‘kijk nou hoeveel gaten hierin zitten! Hoe kan ik dit ooit nog als kussen gebruiken?’

   Ik heb een conceptkonijn. Wat nu?
Speciaal voor alle conceptkonijnen, die er aanlokkelijk uitzien maar waarschijnlijk nooit meer zullen worden dan een losse krabbel of een gedachte-experiment, is er nu een aparte voederbak neergezet naast die van de plotkonijntjes. Dus ook met onaffe concepten die je ook nooit meer verder af zult maken, kun je hier een goed plekje vinden.


RE: Opvang voor plot- en conceptkonijntjes - Merdyff - 08/08/2020

Ik had een paar jaar geleden een weirde droom waarbij er een soort van virus was dat niet mensen ziek maakte, maar een bepaald soort materiaal dat door de mens gemaakt was. Ik weet niet meer of het beton of plastic was of nog iets anders. Maar dat bepaalde materiaal verbrokkelde gewoon als het besmet was, en als het in contact kwam met een ander voorwerp, zette het dus over. Totaal end-of-the-world scenario. Terwijl ik nog sliep, had ik echt iets van: wauw, dat zou een kei-cool verhaal zijn. Toen ik wakker werd, besefte ik hoe weird het was. Maar wie weet kan het hier als conceptkonijntje in de tuin wel een idee triggeren bij iemand anders.


RE: Opvang voor plot- en conceptkonijntjes - Rowace - 09/08/2020

Jaaa, ik hou van vage dromen met gave concepten! Al droomde ik vannacht voornamelijk dat een paar meiden van mijn middelbare school mijn benen heel dik vonden. Iets minder inspirerend (en niet eens waar! mijn benen hebben een prima doorsnede).
Dan zal ik ook even een droom delen die plotwaardig leek in de drie seconden nadat ik wakker werd: Een liefdesverhaal tussen een Dementor en een gewone sterveling. Want vampier- en weerwolfverhalen hebben we nu wel genoeg, maar wat als je vriendje je ziel uitzuigt als je hem probeert te zoenen en niet eens een gezicht heeft? Zo veel drama! Ik schrijf persoonlijk geen romance, maar als iemand anders hier een absurdistische oneshot van wil maken (of god forbid een volledig verhaal), is dit zielenzuigende konijntje gratis mee te nemen.