Nomaj | Waar de magie nazindert
<ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: De RPG (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=6)
+---- Forum: De Magische Wereld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=7)
+---- Topic: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst (/showthread.php?tid=65)

Pagina's: 1 2


<ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Anderling - 08/08/2020

ORPG Ministerie van Toverkunst


Welkom in het atrium van het Ministerie van Toverkunst! Waar donkerpaarse papieren vliegtuigen de post bezorgen en de vaak saaie bureaucratie van de toverwereld iedereen in de ban houdt.

Of je er nu werkt, op bezoek komt of verhoord moet worden, in het Ministerie valt altijd wel wat te beleven. Stap in de lift en laat je vervoeren naar het juiste departement!


Departementen:

1ste verdieping: Minister van Toverkunst en staff


2de verdieping: Magische Wetshandhaving
  • Schouwers Hoofdkwartier

  • Afdeling voor de Opsporing en Inbeslagneming van Vervalste Verdedigingsspreuken en Beveiligende Voorwerpen

  • Magisch Arrestatieteam

  • Afdeling Misbruikpreventie van Dreuzelvoorwerpen

  • Admistratieve Dienst Wikenweegschaar

  • Taakeenheid Ongepast Spreukgebruik
3de verdieping: Magische Rampen en Catastrofes
  • Traumateam voor Toverongevallen

  • Centraal Orgaan Revalideurs

  • Onderzoekinstelling voor Dreuzelwaardige Uitvluchten
4de verdieping: Toezicht op Magische Wezens
  • Afdeling Fabeldieren

  • Afdeling Wezens en Geesten

  • Contactpunt Centauren

  • Contactpunt Kobolden

  • Adviesraad Ongediertebestrijding

  • Ondersteuningsgroep Weerwolven

  • Taakeenheid Grauwels
5de verdieping: Internationale Magische Samenwerking
  • Internationaal Magische Handelsorganisatie

  • Internationaal Magisch Wetsbureau

  • Internationaal Overlegorgaan voor Heksenmeester, Afdeling Groot-Brittanie
6de verdieping: Magisch Verkeersbureau
  • Haardroosterraad

  • Bureau voor Bezemveiligheid

  • Viavia Alarmcentrale

  • Testcentrum Verschijnselen
7de verdieping: Magische Sport en Recreatie
  • Britse en Ierse Zwerkbalbond

  • Officiële Fluimstenenclub

  • Potsierlijke Patentbureau
8ste verdieping: Atrium

9de verdieping: Mystificatie en Verlakking
  • Hersenkamer

  • Kamer des Doods

  • Gesloten Kamer

  • Tijdkamer

  • Hal der Profetieën

  • Planetenkamer
10de verdieping: Rechtzalen



RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Nano - 03/10/2020

Nyx Rende de Rechtszaal uit met zijn toverstok in zijn hand. Het was zover. Eindelijk hadden de schouwers hem een keer gevonden, ze waren echter nog niet ver genoeg om hem vast te houden blijkt het. Blind lamstralen afvurend naar achteren hoopte hij dat hij niet geraakt werd. Dat was het nadeel van rechte gangen als je achtervolgd werd.
Nog voordat hij bij de lift was gaf hij een zwiep met zijn toverstok waarna de deuren opende. Snel schoot hij naar binnen, sloot de deuren en drukte op het knopje van de 8ste verdieping. Hij vond het geweldig dat de Minister hoogstpersoonlijk bij zijn zitting was, nu had hij het perfecte lichaam gevonden om tijdelijk te lenen. Snel haalde hij zijn flacon gevuld met wisseldrank uit zijn zak en liet het plukje haar wat hij van de ministers hoofd af had getrokken erin vallen. Hij schudde even goed met het flesje en nam daarna een flinke slok, waarna zijn metamorphose startte. Een zwiep van zijn toverstok en zijn Tshirt, vest en spijkerbroek veranderde in een net driedelig pak.
Aangekomen op het Atrium stapte hij glimlachend de lift uit. Ze willen een terrorist, dan kunnen ze er ook een krijgen. De grootste verassing gaat echter worden dat de Minister de schuld zou krijgen!


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Timsel - 03/10/2020

Frodo liep ietwat zenuwachtig door de gangen van het Ministerie van Toverkunst. Hij had een kennismakingsgesprek met madam Deemster, het nieuwe hoofd van het Departement van Magische Wetshandhaving. Frodo kende haar niet, enkel uit verhalen, waarin ze vaak werd neergezet als een strenge, taaie vrouw die je maar beter te vriend kon houden. Ze was al jaren een invloedrijke heks: dochter van beroemde leden van de Orde van de Feniks, ontvoerd door Dooddoeners, vervolgens jaren succesvol waarzegster en was de laatste jaren politiek bezig geworden, al had ze daarvoor wel ervaring in vergaderingen van het schoolbestuur.
Het was dus vrij logisch dat Frodo wel wat nerveus was. Met name door het feit dat hijzelf ooit eens (weliswaar verkeerd beschuldigd) in Azkaban was beland, een van zijn beste vrienden was een Dooddoener geweest, hij had een zus had die om de zoveel tijd aangesproken werd door het Ministerie en een andere zus die al een paar maanden helemaal de weg kwijt was werkten niet in zijn voordeel. Daarnaast was hij ook nog eens behoorlijk onhandig. Oh, en, niet te vergeten, hij liep al jaren lang rond met een valse naam.
Kortom: hij had beloofd al zijn vrienden te trakteren vanavond in de kroeg als hij zijn baan nog had aan het einde van de avond. Hopelijk deed het feit dat zijn vader een bekende Schouwer was iets voor hem.
Hij sommeerde in zijn hoofd het voorbereidde riedeltje nogmaals voor. Motivatie, krachtige punten, ontwikkelpunten, etc. Dat scheen Deemster belangrijk te vinden. Het zou in ieder geval fijn zijn als ze geen Legilimens was, want dan zou ze niet gelukkig worden met dat warrige hoofd.
‘Kom op Froo, je kunt dit,’ mompelde hij zachtjes tegen zichzelf. Maak Abigail trots!
Tot zijn schrik botste hij bijna op een meneer die door de gang liep. ‘Oh – sorry!’ Toen hij nog eens goed keek… zag hij dat het de Minister van Toverkunst was! ‘Oh – Minister! Het spijt me!’ Hij maakte een kleine buiging. ‘Ik ben enkel een nederige Schouwer enneh… ja... ik zal maar doorlopen.’


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Timsel - 04/10/2020

Selena was ontzettend enthousiast geweest over het idee dat ze met haar moeder mee mocht naar haar werk. Ze had een vrije dag gehad en haar moeder had een vrij rustige dag te gaan, op de hoorzetting na, maar dat ging niet helemaal zoals gepland. Haar moeder, Secretaris-Generaal van de Minister van Toverkunst zelf, was geraakt door een spreuk van Blishwick.
Kreunend lag ze op de vloer, met Selena bezorgd om haar heen, terwijl Schouwers her-en-der naartoe renden om de (voormalige) gevangene te vinden. Shit shit shit… dacht Selena. Ze voelde de borstkas van haar moeder wel op-en-neergaan, maar het ging met moeite.
‘Is er hier een heler in de zaal?’ riep ze paniekerig uit. Ze veegde een traan bij haar wang weg. ‘Rustig, mam, het komt goed, komt goed…’ Ze slikte. Cordelia had vást geweten wat ze had moeten doen om haar moeder beter te maken. Sterker nog, als Cordelia hier had gezeten, was ze vóór haar moeder gaan staan om zelf de vloek op te vangen. Selena was bevroren geraakt van angst, stokstijf, niet in staat om ook maar iets te doen, zij het met haar armen, benen, of andere lichaamsdelen, als haar vastgevroren hersenen. Het was net alsof ze bevroren was van angst.
Ze fluisterde helende spreuken naar haar moeder toe. ‘Mam? Mam, hoor je me?’
Ze draaide zich weer om. ‘EEN HELER? IEMAND?’


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Nano - 04/10/2020

Toen de (blijkbaar) schouwer tegen Nyx opbotste, moest hij zijn best doen niet direct uit te vallen. "Jongen toch, maakt toch niks uit! Ik ben al blij dat je die Psychopaat van een Blishwick bent. Die hangt hier ergens rond, hij is zojuist op wonderbaarlijke wijze uit de rechtszaal ontsnapt. Wat is je naam ook alweer? Ik zou het fijn vinden als je even bij me blijft." Wist Nyx zo bekakt mogelijk uit te brengen. Een schouwer die rondom hem heen draaide zou geen kwaad kunnen.
Hij bekeek de Schouwer nog eens goed en herkende hem direct. Dit was Frodo! Een jaartje ouder dan hem, maar ook zeker een taaie. Als Nyx hem nou eens wist te strikken, wist hij zeker dat hij voorlopig veilig was.
"Jij weet vast wel een plek waar we tijdelijk kunnen onderduiken. Met die type's als Blishwick weet je het maar nooit. Er is een reden dat we hem niet op willen sluiten maar zoeken naar een permanente oplossing." Zei hij, waarna hij de schouwer licht meetrok aan diens schouder. "Geen zorgen, ik zorg er persoonlijk voor dat alle meetings die je vandaag hebt afgezegd worden. Niks is belangrijker dan mij in leven houden op het moment!"


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Blossom - 04/10/2020

Op hoge snelheid stoof Gideon door de gangen, zo hier en daar een Lamstraal ontwijkend. Kon hij een kortere route nemen? Een stukje afsnijden? Een andere lift inschieten, zodat hij de ontsnapte Nyx Blishwick, die verdacht werd van meerdere moorden en het organiseren van een Dooddoenersbeweging, de pas kon afsnijden. Gideon was niet alleen; zijn collega’s deden allemaal hun uiterste best om deze man uit te schakelen, hoewel… Nee, niet iedereen. Gideon wist dat er mensen geïnfiltreerd waren. Of er Schouwers onder een Imperiusvloek leden, was niet duidelijk, maar er waren genoeg Ministeriemedewerkers die bloedzuiverheid ineens weer belangrijker waren gaan vinden. Het kon niet anders dan dat die Blishwick geholpen was, want mensen die bij de WIkenweegschaar moesten verschijnen, hadden altijd hun toverstok in moeten leveren. Er waren hier grove fouten gemaakt.
Nu was Gideon een goede, maar bij lange na niet allerbeste Schouwer. Hij deed doorgaans jeugdzaken en hield zich meestal niet met zware criminaliteit bezig, maar hij kon uitstekend duelleren als het nodig was.
”Kingsley 1e verdieping, Waterhound 2e, miss Dunham 3e verdieping, Moody jij de 4e, Lawrence 5e, Jackson 6e, Vanderbilt 7e verdieping, Graham 8e, Slothgear 9e, Hampton 10 - en waar is Gerralt? Gerralt, als je dit hoort, Atrium!” Het SCS (Schouwers Communicatie Systeem) had pasgeleden een update gehad en werkte uitstekend. Gideon nam vlak nadat hij Blichwick de lift had zien ingaan, de eerstvolgende genomen, die eerst stopte bij verdieping 5 en daarna 7 om Jack Lawrence en Vicky Vanderbilt naar de verdiepingen te brengen die zij aangewezen had gekregen. Nauwelijks uit de lift zag hij Frodo lopen met niemand minder dan de Minister van Toverkunst.
Iets klopt hier niet. De Minister van Toverkunst was nog in de rechtszaal geweest toen Blishwick vluchtte; tijdtechnisch was het onmogelijk dat hij hier nu, op de achtste verdieping, in alle rust voor hem stond.
“Graham hier,” zei Gideon tegen de bovenste knoop van zijn Schouwersgewaad, waar het SCS zat. “Gerralt is hier op de achtste verdieping, net als de Minister van Toverkunst.”
Kijk, als het systeem werkte en de goede man op meerdere verdiepingen tegelijk zou zijn, wist GIdeon dat hij actie moest ondernemen. Voor nu liet hij het maar even, want het laatste wat hij wilde was de opperwerkgever onterecht in de boeien slaan.


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Timsel - 05/10/2020

De Minister van Toverkunst vroeg Frodo om zijn naam. Frodo! Zijn naam! Hij was stomverbaasd omdat zo’n hoog geplaatst individu van de maatschappij zijn naam wilde weten, maar wist toen alsnog wel ‘Frodo! Frodo Gerralt!’ uit te brengen, hetzij met moeite.
De Minister vroeg hem om hem te beschermen. Beschermen? Waarvoor? Maar hij zag al wat mensen voorbij rennen – er moest een terrorist zijn die nu door het Ministerie rende. Hij zag Gideon verderop staan mompelen in zijn SCS, het nieuwe Schouwers Communicatie Systeem – letterlijk en figuurlijk.
Hij knikte Gideon toe en keek toen naar de Minister. ‘Ik heb geen idee wat hier aan de hand is, maar u kunt op mij bouwen,’ zei Frodo plechtig. ‘Ik had wel een gesprek met madam Deemster. U belooft mij gratie te verzorgen, toch?’
Hij dacht na. Hoe kon hij de Minister veilig houden met zo’n terrorist die hier rondliep? Ze konden niet weg Verschijnselen – dat kon sowieso niet op het Ministerie, dus ze moesten wat anders verzinnen. De terrorist zou waarschijnlijk op de uitkijk gaan in het Atrium, al was het moeilijk om je daar te verstoppen.
De Minister moest vermomd.
Frodo toverde een grote punthoed tevoorschijn en gaf deze aan de Minister. ‘Trek deze over uw hoofd, Minister. Zo zal de terrorist u minder makkelijk herkennen.
Het plan is om via het Atrium het Ministerie te verlaten, zo snel als mogelijk. Dan Verschijnselen we naar Zweinsveld, waar ik woon en u onder kunt duiken bij mijn vriendin en mij zolang dat nodig is,’ legde Frodo haastig uit. Hij knikte naar Gideon. ‘Graham!’ zei hij in de SCS, zodat de Minister hem niet kon horen. ‘Wat is er aan de hand? Ik ga de Minister naar een veilige locatie brengen. Ga jij mee om te zorgen dat we veilig het Atrium bereiken?’


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Nano - 08/12/2020

Nyx glimlachte toen de jonge schouwer hem vrijwel direct geloofde. Hij nam de punthoed aan en zette deze snel op zijn hoofd.
"Hoe maakt me niet uit. Ik moet hier zo snel mogelijk weg. Blishwick wilt mijn hoofd op zijn bord!" zei hij paniekerig, waarna hij de jonge schouwer volgde. Verderop stond een andere schouwer die hij vaag herkende. Deze keek echter al verward naar Nyx. Had de schouwer hem door?
Frodo gebruikte het SCS om de andere schouwer wat te vragen, wat perfect uitkwam. Nyx verhefte zijn stem en riep door de zaal "Graham! Jij gaat ook mee! Begrepen!?"
Als Nyx deze twee schouwers mee kon krijgen, kon zijn ontsnappoging niet meer stuk. Met een beetje geluk waren er na zijn plan ook weer twee schouwers minder. Opgeruimd staat netjes.
Hij keek om zich heen en zag dat langzamerhand meerdere mensen doorkregen dat hij ontsnapt was. Chaos om in op te gaan, perfect!
Zogenaamd bibberend plaatste hij zijn toverstok in zijn binnenzak en keek Frodo aan. "Waar wachten we nog op? Weg hier!" beval hij.


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Blossom - 13/12/2020

Gideon keek toe hoe Frodo de minister een hoed gaf. Enerzijds vond hij dat geniaal; dan konden ze deze man niet uit het oog verliezen. Anderzijds: huh?!?! Deze man wist zijn naam? Gideon hoorde het toch duidelijk: Graham. Hij moest mee.
Dat kon niet. De Minister van Toverkunst had hem nog nooit bij zijn naam genoemd. Of had hij iets gemist? Even probeerde hij met Frodo te communiceren door hem met een frons aan te kijken.
“Begrepen!” riep hij ondertussen naar de ‘Minister’, en volgde de man met de hoed. Via het SCS zette hij het volgsysteem aan, zodat de centrale kon zien waar hij zich precies bevond in het Ministerie. Echter, toen het SCS noodsignalen uit begon te zenden over verschillende locaties waar de Minister van Toverkunst moest zijn, greep Gideon zijn toverstok en hoopte dat ook Frodo de boodschap begrepen had.
“Halt, Minister!” riep hij. “U staat onder arrest!”
En hoe was het verder ook alweer? Hij had jaren op die zinnen geoefend en kon ze in de stressloze momenten ook direct opratelen, maar nu, eh…
“Handen omhoog houden, achter uw hoofd!” riep hij, en toen daar niet snel genoeg gehoor aan gegeven werd, herhaalde hij het nog eens: “ACHTER UW HOOFD!”
Er was nog van alles, iets met benen spreiden of wist hij veel wat, maar in ieder geval moest deze man ingerekend worden want er was iets magisch gaande. Iets met een goede Transfiguratie of Blichwick was misschien wel een Transformagiër, of er was wisseldrank in het spel - of alledrie tegelijk. Hoe dan ook: deze man was niet de minister, want de minister liep beneden ergens. Of andersom, maar het was waaschijnlijker dat dit hier Blishwick was.


RE: <ORPG> Het Ministerie van Toverkunst - Timsel - 14/12/2020

Frodo begreep de hint. Hij had ook de verschillende signalen binnengekregen. Wie deze man was, wist hij niet – maar hij wist wel dat het niet de Minister van Toverkunst was. Net als Gideon greep hij naar zijn toverstok. ‘Luister naar mijn collega! Laat je toverstok vallen en houd je handen achter je hoofd! En als u wel de Minister bent, mijn nederige excuses, maar dan moet u het zo zien dat u onder arrest niets gedaan kan worden! Het is enkel een veiligheidsprotocol!’
Maar de Minister deed niets. Hij bleef daar gewoon staan, zei niets, deed niets, hij was gewoon aanwezig. Of misschien kwam dat wel omdat het moment lang leek, maar eigenlijk niet was, maar zo overkwam omdat Frodo doodzenuwachtig werd van dit hele gedoe.
Toen er nog niets gebeurde, schoot hij een lamstraal tegen de muur. ‘TOVERSTOK LATEN VALLEN, NU!’
Hij keek naar Gideon. ‘Roep de andere Schouwers op,’ mompelde hij binnensmonds. Frodo hield nog steeds zijn stok op de Minister – of wie het ook was – gericht. Hopelijk zou madam Deemster onder de indruk zijn als het bleek dat het echt een Dooddoenerleider was, die Gideon en hijzelf hadden gearresteerd. En anders… zouden ze onder de indruk moeten zijn van de mate dat ze hun beroep uitvoerden.
‘Ik tel tot 5! Als u niet uw toverstok laat vallen, zorgen wij daarvoor! 5…4… 3… 2…’