Nomaj | Waar de magie nazindert
<ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: De RPG (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=6)
+---- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=8)
+---- Topic: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich (/showthread.php?tid=59)



<ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Anderling - 08/08/2020

ORPG De Leerlingenkamer van Zwadderich
In de kerkers onder het Meer bevindt zich de Leerlingenkamer van Zwadderich. In de groene schijn van het water houden ambitieuze Zwadderaars zich bezig met het bedenken van sluwe plannen, uitdagingen en het verwerven van macht. En misschien hier en daar ook een feestje. Laat de sfeer absoluut niet bederven, want deze Zwadderaars hebben meer in hun mars dan je zou denken!

De Leerlingenkamer van Zwadderich is dus alleen toegestaan voor Zwadderaars. Anders moet de persoon in kwestie een heel goede reden hebben om daar te zijn.


RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Timsel - 05/09/2020

Het is zaterdag. Het eerste weekend na de eerste schoolweek. Iedereen is al best wel overwerkt en zit al propvol met huiswerk, maar wil ook lekker bijkletsen na de vakantie. Waar stellen ze prioriteiten aan?



RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Blossom - 16/09/2020

Bijkletsen? Daar deed Mason niet aan. Hij was sowieso niet de persoon die zomaar zou gaan praten over zoiets onbenulligs als vakantie. Dat was meer voor meisjes, misschien? In ieder geval niet voor hem, maar zijn vakantie was dan ook niet bijzonder spannend geweest. Nu hij er zo over nadacht werd de vakantie zelfs gedegradeerd naar bijzonder saai. Natuurlijk had hij wel iets gedaan: hij had zijn ouders geholpen in hun winkel, hij was bijna iedere dag een ijsje gaan halen bij Florian Fanielje en hij had een uil geadopteerd die drie dagen achtereen zomaar op het dak van hun huis gezeten had. Na twee uilenvellen vond het dier het prima om Mason als baasje te hebben. De uil was oud en verfomfaaid en was vermoedelijk een beetje blind, maar bracht nog zonder al te veel moeite post. Niet de moeite waard om erover te vertellen, dus. Beter kon Mason eens wat boeken inkijken. Dat deed hij graag, al was hij geen Ravenklauw. 
En dus zat hij in een van de meest comfortabele zetels bij een aangenaam haardvuur en bladerde hij zijn toverdrankenboek door. Veel lugubere dranken zag hijA, die hem best interesseerden, maar door het gevaar betekende het vooral veel theorie. Ietwat bitter sloeg hij een voor een de pagina’s om en bedacht zich dat hij met zijn ietwat ontbrekende brouwtalent voor grote problemen kon zorgen, die dan meestal een Zwakzinnig als resultaat hadden. Nou, dan toch maar liever alleen de saaie theorie. 
Hij hoopte maar dat niemand hem zou storen nu hij hier zo lekker zat. Doorgaans was er altijd wel een mafketel die dat deed, maar… kon het vanavond even zonder? Dan maakte zijn brein een grotere kans om deze leerstof in zich op te nemen voor een Uitmuntend of twee.




RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Timsel - 02/10/2020

Het uitwisselingsproject is ingegaan! Hoe vergaat het de nieuwe leerling in diens nieuwe leerlingenkamer? Ondertussen is iemand zijn toverstok kwijt... is de nieuwe afdelingsgenoot de schuldige?



RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - PinkyTonks - 13/10/2020

"Ugh, wat lelijk," mompelde Maria, terwijl ze de leerlingenkamer van Zwadderich bestudeerde: "De kleuren van Griffoendor komen tenminste overeen met de Spaanse vlag..."
Zuchtend gooide ze haar spullen op een nabijgelegen fluwelen zeteltje. Natuurlijk had Maria zich als eerste opgegeven voor een uitwisselingsprogramma tussen de afdelingen. Dat leek haar nu eenmaal een leuke uitdaging. Ze had eigenlijk geen enkel probleem in welke afdeling ze gezet zou worden, hoewel de Ravenklauwers haar best saai leken. Toen haar naam op de lijst bij Zwadderich had gestaan, was ze gecondoleerd geweest door ongeveer haar halve afdeling. Tja, die vete tussen Griffoendor en Zwadderich zou nu eenmaal nooit helemaal opgelost geraken. Maria leek het wel leuk, omdat haar beste vriendin Bella nu eenmaal bij Zwadderich zat. Dat zou dus nog hartstikke leuk worden. En natuurlijk kon ze hier en daar een grap uithalen met haar 'rivalen'. 
Waar ze helemaal geen rekening mee gehouden had, was de triestige leerlingenkamer in de kerkers. De leerlingenkamer van Griffoendor was in een toren, met grote ramen en een mooi uitzicht over het Zweinsteinterrein. De leerlingenkamer van Zwadderich zat onder de grond, met ramen die uitkeken op het groenige meer en voor de rest enkel wat kunstmatig licht. En ja, de zeteltjes waren best luxueus, maar gebrek aan zonlicht was voor Maria toch echt de hel. Maria hield van buiten zijn en frisse lucht. Hier in deze kerker had ze letterlijk het gevoel opgesloten te zitten. Misschien was Huffelpuf toch beter geweest, daar hadden ze waarschijnlijk een welkomstfeestje gehouden voor de uitwisselingsstudent. Hier kreeg ze enkel wat vieze blikken toegeworpen.
"Als jullie het zouden willen weten," riep ze luid en ze ging met haar schoenen op hetzelfde zeteltje staan als waar ze haar spullen had opgeworpen: "Ik ben toegekomen! Soy Maria en ik kom uit Griffoendor. Aangenaam!"


RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Timsel - 26/10/2020

Oh ja, dat was waar ook! Olivia was het helemaal vergeten. Uitwisselingsstudenten uit andere afdelingen. Of nou ja, dat verklaarde waar die lieve Elfoy was gebleven. Verhuisd! Gelukkig maar tijdelijk. Ze kon niet zonder die lieveling. Anders werd het allemaal maar een saaie boel.
Ze keek nieuwsgierig op uit haar boek over vervloekingen in de hoek van de leerlingenkamer, waar ze met een koptelefoon gestolen uit Dreuzelkunde opzat. Die koptelefoon gebruikte ze om muziek te luisteren tijdens het lezen – dan was ze nog enigszins geconcentreerd. Maar nu was haar interesse voor het boek helemaal verdwenen – ook al vond ze het nog interessant ook. Nee, ja – een Griffoendor in Zwadderich! Dit was huge!
De Griffoendor was die knappe Spanjaard waar haar kamergenoot Bella veel mee omging. Die twee waren beste vriendinnen. Als Olivia ze langs zag lopen waren ze altijd druk aan het kletsen. Olivia voelde zich aangetrokken tot beide meisjes, en als die Spaanse ook nog eens in hun leerlingenkamer kwam slapen zou dat wel eens heel warm kunnen worden!
Ze gooide haar telefoon neer en liep sierlijk naar het meisje toe. ‘Haai, welkom in Zwadderich!’ zei Olivia vrolijk. ‘De meest asociale afdeling van het kasteel. Gelukkig ben ik er! Mijn naam is Olivia McLockey. Misschien heeft Bella je wel eens over mij verteld.’
Ze schudde haar hand – en bij dat handen schudden gaf haar hand een schok, die wat weghad van een elektrische schok. Ze grijnsde. ‘Je bent op vijandelijk terrein, Grif. Ik zou oppassen, als ik jou was.’


RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - PinkyTonks - 27/10/2020

Maria had natuurlijk niet veel enthousiasme verwacht van de Zwadderaars, dus was ze best aangenaam verrast toen het meisje met de paarse haren nonchalant op haar afliep. Ze stelde zich voor als Olivia McLockey, maar dat wist Maria natuurlijk al lang. Eigenlijk kende Maria de meeste oudere Zwadderaars bij naam dankzij Bella. Daarbij moest ze toch weten met wie ze te maken kreeg nu ze hier een aantal maanden kwam logeren. Toen Olivia haar de hand schudde, voelde Maria een kleine tinteling. 
Licht spottend staarde ze de Zwadse aan: "Dacht je dat ik dat niet wist McLockey," grijnsde ze: "Ik ben slim genoeg om voorbereidingen te nemen vooraleer ik me op vijandelijk terrein begeef." Maria zwaaide triomfantelijk met haar toverstok: "Voordat je het zou vergeten, als heks heb ik de mogelijkheid om een tijdelijk schild rondom mij op te roepen voor kleine vervloekingen of Dreuzelprul. Je zult toch wat creatiever moeten zijn om mij te pakken."
Bij die laatste woorden wist Maria natuurlijk dat ze Olivia een reden gaf voor een 'wraakactie', maar Maria hield wel van een uitdaging. Het zou toch best wel saai worden als ze hier alleen maar zat om te studeren en nu had ze Anthony natuurlijk niet als 'comic relief'.
"Maar voor we verder gaan met onze oorlogsverklaring," fluisterde ze verleidelijk terwijl ze één van Olivia's paarse haarplukken rond haar vinger draaide: "Mag je me een kleine rondleiding geven, guapa."


RE: <ORPG> De Leerlingenkamer van Zwadderich - Timsel - 30/01/2021

Escape Rooms zijn populair, zelfs bij tovenaars en heksen. De leerlingen zitten opgesloten in hun leerlingenkamer, die gevuld is met aanwijzingen. Met elkaar moeten ze de oplossing zien te vinden: een wachtwoord om naar buiten te kunnen. Om achter dit wachtwoord te komen moeten ze puzzels oplossen en samenwerken. Gaat dat de sluwe en soms ietwat agressieve Zwadderaars lukken?
Het wachtwoord dat de leerlingen moeten zien te ontcijferen is:
Gloeiende Bloedjes!