Nomaj | Waar de magie nazindert
Troubleshooting & Vragen - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Alles over Nomaj (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Topic: Troubleshooting & Vragen (/showthread.php?tid=55)

Pagina's: 1 2


Troubleshooting & Vragen - Newt Scamander - 08/08/2020

Troubleshooting & Vragen


Nomaj is een nieuw forum en werkt op sommige vlakken anders dan Dreuzels. Het is ook nog splinternieuw en hier en daar zijn er nog kleine problemen terug te vinden.

In dit topic kan je problemen melden of vragen stellen als iets niet lukt of niet helemaal gebeurt naar verwachting. We helpen je dan zo snel als mogelijk uit de nood.


RE: Troubleshooting - AlessaJess - 08/08/2020

Ik weet niet per se of dit echt een probleem is of niet, maar de "Width" en "Height" knoppen bij de afbeeldingen lijken alleen maar te werken als je ze samen gebruikt. Aangezien ik niet precies weet wat de afmetingen van mijn afbeelding zijn, zorgt dit ervoor dat ik een inschatting moet maken en ze een beetje vervormd worden als ik ze naast elkaar & even groot wil krijgen.

(Also, ik weet dat het een modaccount is, maar waarom heeft mijn afdelingsbuddy Newt Zwadderichgroene letters? Cry Hufflepuffpride and all that Tongue)


RE: Troubleshooting - Newt Scamander - 08/08/2020

(08/08/2020, 12:07)AlessaJess schreef: Ik weet niet per se of dit echt een probleem is of niet, maar de "Width" en "Height" knoppen bij de afbeeldingen lijken alleen maar te werken als je ze samen gebruikt. Aangezien ik niet precies weet wat de afmetingen van mijn afbeelding zijn, zorgt dit ervoor dat ik een inschatting moet maken en ze een beetje vervormd worden als ik ze naast elkaar & even groot wil krijgen.

(Also, ik weet dat het een modaccount is, maar waarom heeft mijn afdelingsbuddy Newt Zwadderichgroene letters? Cry Hufflepuffpride and all that Tongue)

Daar kan ik jammer genoeg niets aan doen. Je hebt in dat geval twee opties: zien dat je afbeeldingen niet te groot zijn. Een max width van 720px is ideaal voor op dit forum. Of optie twee: weten hoe groot je afbeeldingen zijn en dan uitrekenen wat de width en height moeten zijn als je ze verkleint.

Newt Scamander is nu een trotse Huffelpuf.  Wink


RE: Troubleshooting - AlessaJess - 08/08/2020

(08/08/2020, 12:10)Newt Scamander schreef:
(08/08/2020, 12:07)AlessaJess schreef: Ik weet niet per se of dit echt een probleem is of niet, maar de "Width" en "Height" knoppen bij de afbeeldingen lijken alleen maar te werken als je ze samen gebruikt. Aangezien ik niet precies weet wat de afmetingen van mijn afbeelding zijn, zorgt dit ervoor dat ik een inschatting moet maken en ze een beetje vervormd worden als ik ze naast elkaar & even groot wil krijgen.

(Also, ik weet dat het een modaccount is, maar waarom heeft mijn afdelingsbuddy Newt Zwadderichgroene letters? Cry Hufflepuffpride and all that Tongue)

Daar kan ik jammer genoeg niets aan doen. Je hebt in dat geval twee opties: zien dat je afbeeldingen niet te groot zijn. Een max width van 720px is ideaal voor op dit forum. Of optie twee: weten hoe groot je afbeeldingen zijn en dan uitrekenen wat de width en height moeten zijn als je ze verkleint.

Dat is balen, maar bedankt voor het antwoord! Smile
(08/08/2020, 12:10)Newt Scamander schreef: Newt Scamander is nu een trotse Huffelpuf.  Wink
Niiiiccce! Big Grin Thanks Tongue


RE: Troubleshooting - AlessaJess - 11/08/2020

Geen probleem, eerder een gekke vraag, maar is het misschien mogelijk om zo'n overdreven gechoqueerde smiley te hebben op het forum? (zo eentje die lijkt op De schreeuw van Munch) Of is dat een automatische feature? Ik merk dat ik die soms nog wel eens mis Big Grin


RE: Troubleshooting - Newt Scamander - 11/08/2020

(11/08/2020, 13:03)AlessaJess schreef: Geen probleem, eerder een gekke vraag, maar is het misschien mogelijk om zo'n overdreven gechoqueerde smiley te hebben op het forum? (zo eentje die lijkt op De schreeuw van Munch) Of is dat een automatische feature? Ik merk dat ik die soms nog wel eens mis Big Grin

Het is altijd mogelijk extra smilies toe te voegen, ik zal eens zien of ik er zo eentje vind zoals jij zoekt Smile

Ik heb mijn best gedaan zelf eentje te maken, maar als iemand zich geroepen voelt een betere versie te maken, ga dan je gang!  The Scream The Scream The Scream The Scream The Scream The Scream


RE: Troubleshooting - AlessaJess - 11/08/2020

(11/08/2020, 18:38)Newt Scamander schreef:
(11/08/2020, 13:03)AlessaJess schreef: Geen probleem, eerder een gekke vraag, maar is het misschien mogelijk om zo'n overdreven gechoqueerde smiley te hebben op het forum? (zo eentje die lijkt op De schreeuw van Munch) Of is dat een automatische feature? Ik merk dat ik die soms nog wel eens mis Big Grin

Het is altijd mogelijk extra smilies toe te voegen, ik zal eens zien of ik er zo eentje vind zoals jij zoekt Smile

Ik heb mijn best gedaan zelf eentje te maken, maar als iemand zich geroepen voelt een betere versie te maken, ga dan je gang!  The Scream The Scream The Scream The Scream The Scream The Scream

Oh my goodness, die is perfect!!! The Scream Dank je wellll!!!!! Big Grin


RE: Troubleshooting - Merdyff - 13/08/2020

Foutje gevonden in de vertaalmachine. Ik ging even testen hoe het werkte en het werkt voortreffelijk, maar om één of andere reden typte ik de naam 'Cresswell' in en die heet volgens de vertaalmachine 'Ditk Kramer - Ditk Cresswell', terwijl dat bij mijn weten toch Dirk moet zijn.


RE: Troubleshooting - Newt Scamander - 13/08/2020

(13/08/2020, 14:59)Merdyff schreef: Foutje gevonden in de vertaalmachine. Ik ging even testen hoe het werkte en het werkt voortreffelijk, maar om één of andere reden typte ik de naam 'Cresswell' in en die heet volgens de vertaalmachine 'Ditk Kramer - Ditk Cresswell', terwijl dat bij mijn weten toch Dirk moet zijn.

Dat is gefixt! Kan wel zijn dat je even de cache/buffer van je browser moet leegmaken.

Ik had ook al enkele fouten gespot in het bestand met vertalingen, die zijn ook opgelost. Heb ook wat extra vertalingen toegevoegd, voornamelijk voor epiloogpersonages. Heb ook eventjes een apart topic aangemaakt voor de Vertaalmachine. Zodat dit topic kan blijven dienen voor zaken die voornamelijk forumgerelateerd zijn.


RE: Troubleshooting & Vragen - dreuzel fan - 26/08/2020

Mag ik een groene vingers topic openen? Zo ja waar?