Nomaj | Waar de magie nazindert
[CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: De Bibliotheek (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Topic: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek (/showthread.php?tid=51)

Pagina's: 1 2 3 4 5


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 13/08/2020

Ik zie Loki in de banner staan, dus ik ben alvast benieuwd! Ik heb eigenlijk vrij weinig kennis van Merlijn/Merlin en heb dat Hogwarts Mystery-spel ook nooit gespeeld. Valt het als een alleenstaand verhaal te lezen, of is dat soort voorkennis wel handig?


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Lukas - 13/08/2020

Het begint ook te kriebelen om nog eens te schrijven hier. Ik ben al een tijdje een outline aan het uitwerken voor een sci-fi verhaal, misschien moet ik daar gewoon eens aan beginnen.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Timsel - 13/08/2020

(13/08/2020, 14:15)Rowace schreef: Ik zie Loki in de banner staan, dus ik ben alvast benieuwd! Ik heb eigenlijk vrij weinig kennis van Merlijn/Merlin en heb dat Hogwarts Mystery-spel ook nooit gespeeld. Valt het als een alleenstaand verhaal te lezen, of is dat soort voorkennis wel handig?

Je zou het enkel door de Harry Potter-boeken gelezen te hebben (enkel om begrip te hebben voor de wizarding world), goed moeten begrijpen!


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 13/08/2020

@ Tim: Klinkt wel interessant, die outline van je verhaal. Het feit dat er spoilers inzitten voor Hogwarts Mystery vind ik misschien zelfs eerder positief. Ik vond het verhaal van dat spel interessant, maar het spel zelf helaas niet. Volgens mij ben ik ergens in jaar 4 gestrand. Ik heb zelf ook ooit een verhaal geschreven waar de stichters in voorkwamen (Bloed, over de Bloederige Baron en de Grijze Dame), die ga ik ook wel weer verhuizen naar hier, maar ik wil er eerst een nieuwe banner voor maken, dus ik ben benieuwd in hoeverre jouw versie aansluit bij de mijne.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Ella - 13/08/2020

@Tim: Dit klinkt als een gekke crossover, I'm in. Ik ga binnenkort het eerste hoofdstuk eens lezen (nu is het te warm om dingen te doen die breincapaciteit vragen).

@Soetkin: Oeeh dat verhaal herinner ik me nog! Ik weet vrij zeker dat ik dat ergens nog uitgeprint heb liggen haha (ik heb ooit een hele hoop fanfic van het forum geprint en meegenomen op vakantie, in de tijd dat ik nog geen mobiel met internet had Tongue)


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 13/08/2020

(13/08/2020, 15:34)Ella schreef: (ik heb ooit een hele hoop fanfic van het forum geprint en meegenomen op vakantie, in de tijd dat ik nog geen mobiel met internet had Tongue)
Haha, wat heerlijk oldskool.

En wat een plannen heeft iedereen! Nice Smile Ik heb zelf een deel mijn vakantieweekje gebruikt om samen met Jasmijn dingen te plannen voor het verhaal waar ik in Soetkins eerste inspiratiebron al inspi voor had gedeeld. Maar ik denk dat ik het eerst met de hand ga schrijven, want ik heb erg veel notitieboekjes en schrijfblokken die om liefde vragen en daarnaast vind ik het wel sferisch om het op papier te doen.
Wel heb ik al een tijdje losse ideeën voor oneshots die toevallig allemaal HP-gerelateerd zijn, dus wellicht kan ik daar eens een begin mee maken dit weekend.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Timsel - 13/08/2020

Ik heb een RPG van Roos, Lukas en mijzelf wel eens uitgeprint en in een schriftje gestopt. Ik vond het een erg leuk topic, maar ik weet niet meer of we het uiteindelijk ook echt uitgeschreven hebben!


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 13/08/2020

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit dingen heb uitgeprint om te kunnen lezen. Wel dingen gekopieerd naar Word of zo om offline te kunnen bekijken.

En ik krijg zelf ook weer schrijfkriebels, dus ik hoop dat ik die kan omzetten in het verderschrijven/afschrijven/herwerken van een aantal verhalen. Leer me Huilen en August Rain staan daarbij bovenaan mijn lijstje. Leer me Huilen is echt maar een hoofdstuk of 2 meer aangezien ik daar tijdens Nanowrimo aan verdergewerkt heb, maar de hele ontknoping moet daar nog in, dus dat is worden geen makkelijke hoofdstukken.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Ella - 13/08/2020

Ik heb laatst toevallig ook weer eens met de hand geschreven, had een notitieblok meegenomen in de trein. Toen ik begon met fanfictie schrijven deed ik dat met al mijn verhalen, en dan typte ik ze daarna uit. Was meteen een editronde. Nu ben ik er vaak te lui voor eerst te schrijven, want het duurt zo lang en het is zo'n gekras als je iets wilt aanpassen Tongue


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 13/08/2020

Ik heb mijn eerste Nano volledig met de hand geschreven en geteld. Zo'n 56000 woorden. Ik had toen nog geen laptop en ik wilde makkelijk overal kunnen schrijven. Vroeger deed ik het wel vaker: eerst met de hand schrijven en dan overtypen. Zoals Ella zegt, is het dan meteen een editrondje, dus dat vond ik wel handig.

Brekend IJs (nog steeds het beste verhaal dat ik tot hiertoe geschreven heb) heb ik wel uitgetypt, maar voor het editten volledig uitgeprint met vrij veel ruimte tussen de regels en dan in eerste instantie volledig met de hand geëdit. Dat werkte eigenlijk wel goed, je ziet soms meer fouten als het uitgeprint is dan op een scherm en het is op een manier makkelijker om dingen aan te passen zonder de originele tekst te verliezen. Ook schrappen gaat op een manier makkelijker. Je trekt er een streep door en het is weg, maar je bent het niet kwijt. Natuurlijk kan dat allemaal ook in Word met wijzigingen bijhouden, maar toch werkte het voor mij echt wel fijn. Ik had het gevoel dat ik grondiger was.

De laatste tijd hou ik het meestal bij typen.