Nomaj | Waar de magie nazindert
[CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: De Bibliotheek (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Topic: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek (/showthread.php?tid=51)

Pagina's: 1 2 3 4 5


[CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 07/08/2020

Chattopic

Een lange rij slingert door de boekwinkel. Gladianus Smalhart houdt een signeersessie voor zijn nieuwste boek: Uitjes met Ukkepulken. 
Terwijl je wacht op die felbegeerde handtekening in inkt van je lievelingskleur, kun je kletsen met medefans over je eigen projecten, je ambities of het weer. Geen spoilers voor Uitjes met Ukkepulken graag, verder zijn er niet zo veel regels!


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 08/08/2020

Soetkin, mag ik weer een inspiratiebron in je tuin komen graven zoals ik ook op Dreuzels had gedaan, of heeft iemand anders behoefte aan zo een tuinarchitectonisch hoogstandje? En hoe zit het met de plotkonijntjes? Leven ze nog een beetje?


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 08/08/2020

Runar vindt het leuk om met de plotkonijntjes te spelen. (De plotkonijntjes vinden dat misschien wat minder.) En als je de distels uitgraaft bij het graven van je bron, vind ik het prima.

Verder: ik was van sommige oneshots echt vergeten dat ik ze ooit geschreven had. Sommige zijn ook gewoon echt vaag. Maar wel grappig om alles nog eens terug te bekijken.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 09/08/2020

@ Roos: Ik vroeg me af: nu alle Lange Schrijfsels daar blijven staan en er geen archief voor afgewerkte verhalen meer is, is het misschien een idee om een tekentje toe te voegen aan je verhaal als het afgewerkt is? Zoals de bolletjes die vroeger voor de verhalen van gevorderde schrijvers stonden?
Ik vind het soms wat vervelend om gewoon een slotje op mijn verhaal te hebben, omdat ik soms achteraf nog een banner wil toevoegen of toch nog ergens een schrijffout vind en wil aanpassen. Natuurlijk kan er ook (af) in de titel bijkomen maar een bolletje of sterretje ziet er gewoon mooier uit, vind ik.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 09/08/2020

Topidee, die slotjes zijn duidelijk maar wel jammer genoeg alleen door mods open te breken en extra spellingscontrole zou ik Nooit in de weg willen staan. Sowieso valt misschien ook een handig nieuw gebruik te introduceren een tip om in je beginpost te updaten of je nog bezig bent, het verhaal af hebt geschreven of officieel de hoop op hebt gegeven dat hij ooit nog af komt.
Ik ga morgen kijken wat er een beetje esthetisch uitziet aan bolletjes en sterretjes. Nu eerst naar bed Smile


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 11/08/2020

Ik heb even wat dingetjes geprobeerd en die bolletjes van Dreuzels vond ik eigenlijk wel zo mooi eigenlijk. Lekker strak, maar wel opvallend genoeg. Om eventuele verwarring te voorkomen dat deze nieuwe bolletjes dezelfde functie hebben als die op Dreuzels, heb ik ze ook aan het einde van je topicnaam gezet. Ik zal even in de Biebregels toevoegen dat die bolletjes dus voor voltooide verhalen zijn.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 11/08/2020

Nice, ziet er goed uit. Ik vind het ook zeker een goed idee om in de eerste post van een verhaal te vernoemen of een verhaal af/in progress/hopeloos is. Ik vrees dat ik een paar hopeloze gevallen heb, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Ik was gisteren door mijn oude verhalen aan het snuffelen en ik heb echt nog wel een paar plotideeën met potentieel, alleen geen idee wanneer ik die zou moeten uitwerken. Eén verhaal is een beetje in de stijl van Brekend IJs, maar waarbij een man uit het heden in het oude Pompeji terecht komt, uiteraard in de periode van de uitbarsting van de Vesuvius. Veel verder dan twee hoofdstukken die niet eens op elkaar volgen ben ik nooit geraakt, maar eigenlijk zou ik daar wel eens verder mee moeten. Probleem is dat ik nooit geweten heb hoe het verhaal zou aflopen (iets wat ik bij Brekend IJs wel vanaf het begin wist). En gezien de plot ook best ingewikkeld is (het is min of meer zo dat als hij slaapt/bewusteloos is in het heden, hij in het verleden terecht komt), zou ik dat eigenlijk wel op voorhand moeten weten.

Verder nog een detectiveplot gevonden die nog wel iets heeft, alleen weet ik dat ik superslecht ben in het schrijven van detectives.


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Rowace - 11/08/2020

Onze onvolprezen forumbouwer Lukas heeft een nog betere oplossing gevonden: ik kan nu boekjes toevoegen voor de titel van een topic! Deze kunnen open zijn of gesloten. Esthetisch én superduidelijk dus Big Grin Het is wel alleen een ding dat een admin/mod kan doen, dus als je wilt dat het tekentje verandert, trek dan even aan mijn mouw. Ik denk niet dat een Vraagkantoortje oid echt nodig is hier, dus het kan wat mij betreft gewoon ofwel hier in het chattopic of via de PM.
*is happy*


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Merdyff - 12/08/2020

Oh, wauw, dat is echt supernice!


RE: [CHAT] Boeken signeren in de Klieder en Vlek - Timsel - 13/08/2020

Ik heb na lange tijd besloten om ook maar weer eens de bieb uit te proberen. Eens zien of ik ook verhalen kan schrijven die wat langer zijn dan een RPG post Tongue