Nomaj | Waar de magie nazindert
Museumplein - chattopic - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Het Museum (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Topic: Museumplein - chattopic (/showthread.php?tid=50)

Pagina's: 1 2


Museumplein - chattopic - Ella - 07/08/2020

Het Museumplein


Heb je zin om gewoon even te kletsen over waar je aan werkt? Kom je ergens niet uit? Hier kun je terecht met al je gezellige gebabbel!


RE: Museumplein - chattopic - Merdyff - 08/08/2020

Ik heb voor mijn verjaardag geld gevraagd om een grote doos pastelkrijtjes, een extra doosje pastelpotloden en wat andere tekenspulletjes te kopen. Ik heb ze al een week in huis intussen, maar helaas nog geen tijd gehad om ze uit te testen. Maar echt een hele mooie doos, 120 kleurtjes en zou een stuk betere kwaliteit moeten zijn dan de 24 krijtjes die ik had. Dus ik ben erg benieuwd.


RE: Museumplein - chattopic - OsanneArt - 02/09/2020

Ik ben nu bezig met designs voor een stripboek (gebaseerd op Midsummer Night's Dream), en met een schilderijserie van 14 angsten (gebaseerd op de Fear Entities van The Magnus Archives).

Ik heb deze week een tas van canvas gemaakt. Ik wil die gaan borduren, maar weet nog niet goed wat ik er op moet zetten. Suggesties?


RE: Museumplein - chattopic - Rowace - 02/09/2020

(02/09/2020, 20:01)OsanneArt schreef: Ik ben nu bezig met designs voor een stripboek (gebaseerd op Midsummer Night's Dream), en met een schilderijserie van 14 angsten (gebaseerd op de Fear Entities van The Magnus Archives).

Ik heb deze week een tas van canvas gemaakt. Ik wil die gaan borduren, maar weet nog niet goed wat ik er op moet zetten. Suggesties?

Ben ik je gewoon nooit tegengekomen op het oude forum, of mag ik je heel hartelijk welkom heten in de community? Smile

Wat een grote projecten heb je! Ik zou daar bij voorbaat al geen geduld voor hebben, haha. Al wil ik ook weer eens het borduren oppakken. Ding bij mij momenteel dat ik nog een werkje heb liggen die ik eerst van mezelf moet afwerken, en juist het afwerken vind ik zo saai... dan is het design zelf al klaar en dan moet je nog gaan zitten prutsen om alle randjes recht in te naaien. Buh, nu klink ik echt superlui, oeps Tongue
Wat je op die tas zal zetten... tja, wat is je smaak? Borduur je in kruissteek of meer freestyle? Op Pinterest kom ik echt mooie designs tegen met plantenbladeren (monstera en zo). Zelf hou ik erg van strakke lineart, jij?


RE: Museumplein - chattopic - Merdyff - 03/09/2020

@ Roos: Wat je titels betreft: ik heb een stuk back-up van Dreuzels op mijn pc staan en blijkbaar is het 'Lapjestas' en 'Verdwaald in gedachten'.

@ Osanne: Welkom. Ben jij toevallig een facebookvriend van Alexander of is dat iemand anders?


RE: Museumplein - chattopic - Rowace - 01/10/2020

Ligt het aan mij of is september echt omgevlogen? Inmiddels is het alweer oktober, en dat betekent natuurlijk: Inktober! Of Drawtober, mocht je je niet meer willen associëren met de bedenker van Inktober, Jake Parker, die beschuldigd is van plagiaat bij zijn boek over inkttechnieken. Ik heb besloten dat ik er officieel geen mening over heb. Hoe dan ook, zijn er mensen die dit jaar weer (bijna) dagelijks willen gaan tekenen met een potje inkt? Want dan open ik een Inktobertopic!

Ik wil zelf wel weer meedoen, nadat ik het vorig jaar een schokkende twee dagen heb volgehouden... Dat moet beter kunnen. Ik denk dat ik de prompts van FurryLittlePeach ga gebruiken, want ik vind haar stijl schattig en de prompts spreken me meer aan dan de officiële prompts. Naast prompts had ik mezelf twee jaar geleden een extra uitdaging gegeven om nog een extra overkoepelend thema te laten terugkomen in al mijn tekeningen. Dat was toen 'glazen flesjes'. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor thema ik dit jaar zal doen, maar het lijkt me wel leuk als alle tekeningen bij elkaar aansluiten. Ik heb gelukkig nog even, dus ik broed verder. Suggesties zijn welkom Big Grin


RE: Museumplein - chattopic - Lukas - 01/10/2020

Mag ik pixel art doen in de plaats van echt wat te tekenen met inkt? Ik ben sowieso al geen tekenaar, maar de uitdaging van het in pixel art te doen spreekt me wel aan Smile


RE: Museumplein - chattopic - Rowace - 01/10/2020

Van mij mag alles :p


RE: Museumplein - chattopic - Lukas - 01/10/2020

Dan wil ik wel meedoen met pixelart. Maak jij hier een topic voor aan dan?


RE: Museumplein - chattopic - Rowace - 01/10/2020

Voilà ici!