Nomaj | Waar de magie nazindert
Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+---- Forum: Weerwolven (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=30)
+---- Topic: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) (/showthread.php?tid=198)

Pagina's: 1 2 3


Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Lukas - 03/10/2021

Weerwolven
Murder in Malfoy Manor

Het was stil in Villa Malfidus, enkel het geluid van de nog knetterende haard en de woeste sneeuwstorm waren te horen. De keuken, de gigantische woonkamer en de hallen lagen er allemaal verlaten bij. Elke Malfidus lag vredig te slapen. Lucius in zijn satijnen, zilverkleurige pyjama. Narcissa in een andere kamer, om te ontsnappen van Lucius’ gesnurk. Bellatrix met één oog half open, schrik hebbende dat ze elk moment aangevallen kon worden. Astoria sliep als een roos, zonder zorgen. In de aansluitende kamer lag Scorpius te dromen, verlangend naar een stevige knuffel zoals enkel Albus ze kon geven. Ook in de gastenkamers was het stil. De Bulgaarse ambassadrice, de Duitse toverdrankmeester, de voormalige dooddoener en Draco’s oude schoolvriend lagen vredig in een diepe slaap.
En laten we ook Draco niet vergeten. In de statige inkomhal stond een gigantische kerstboom met witte, fonkelende lichtjes en zilveren ballen. Er was geen greintje kleur te bespeuren, buiten een rode schijn onder de boom. Met zijn ogen wijd open, zijn huid witter dan anders en zwemmend in zijn eigen plas bloed, lag Draco er doodstil bij.

Een grote verrassing stond te wachten voor iedereen die de volgende dag wakker worden, buiten één iemand. Wie heeft Draco vermoord. Hoe en vooral waarom?


Rollen

Dit jaar werken de rollen net iets anders. Iedereen krijgt één publieke rol, dit is het personage waar je mee speelt. Naast je publieke rol krijgt iedereen één magisch item. Dat magisch item kan één tot meerdere keren gebruikt worden tijdens het spel. Buiten deze rollen en de magische items is er uiteraard één dader en de dader heeft enkele medeplichtingen. Wie dit zijn, is uiteraard geheim.

De publieke rollen zijn als volgt:

Harry Potter is een neutraal personage, de Poirot, in dit verhaal. Hij neemt de rol van Burgemeester over, al wordt deze niet aan de hand van een democratisch proces verkozen. De persoon die Harry Potter speelt wordt aan het begin van het spel door de spelleider aangeduid. Harry Potter kan niet vermoord worden. Zijn taak is om gedurende het spel luidop te zoeken naar clues en eventueel achter de schermen de stemming te beïnvloeden. Harry is niet erg welkom in Villa Malfidus en wordt niet meteen vertrouwd.

Lucius Malfidus, de vader van Draco, echtgenoot van Narcissa en opa van Scorpius. In rouw maar met een dorst voor bloed, op zoek naar de moordenaar van zijn zoon, wat het ook mag kosten. Enigszins wantrouwig tegenover Harry.

Narcissa Malfidus, moeder van Draco, echtgenote van Lucius, oma van Scorpius. Compleet hysterisch, op zoek naar gerechtigdheid maar niet in staat normaal te functioneren. Vertrouwd Harry, maar luistert niet naar reden.

Astoria Malfidus, vrouw van Draco, mama van Scorpius. In rouw, op zoek naar gerechtigheid. Vertrouwd Harry enigszins. Luistert naar reden en neemt geen overhaaste beslissingen.

Scorpius Malfidus, zoon van Draco en Astoria. Net zoals zijn mama in rouw. Vertrouwd Harry Potter volledig, al kan hij dat niet luidop zeggen. Dat hij een stiekeme relatie heeft met zijn zoon is nog een groter geheim.

Bellatrix van Detta, nooit meer dezelfde geweest sinds de ondergang van Voldemort. Net zoals Lucius uit op bloed. Niet omdat ze ook maar één snik gaf om Draco, maar omdat de moord een lang vergeten vuur weer heeft aangewakkerd. Compleet vijandig tegenover Harry.

Iliana Kalfin, een Bulgaarse ambassadrice, op bezoek in Villa Malfidus als onderdeel van een diplomatische missie. Een buitenstaander met veel respect voor Harry Potter, dankzij Viktor Krum.

Karl Bach, toverdrankmeester uit Schwarzwald in Duitsland. In Villa Malfidus om, niet exact legale, toverdranken te verkopen aan Lucius. Kent Harry niet maar is van nature wantrouwig tegen over de autoriteiten.

Jeegers, voormalig dooddoener, verlamd rechterbeen en gezicht na zijn gevecht met Leo Jordaan en George Wemel tijdens de Slag om Zweinstein. Wantrouwig tegenover Harry.

Benno Zabini, oude vriend van Draco, te gast voor Kerstmis. Uit op gerechtigheid, maar luistert naar reden. Is neutraal tegenover Harry.


Ook de rolverdeling gebeurt iets anders dan andere jaren. Waar ik vroeger deels rollen willekeurig uitdeelde en deels bepaalde rollen gaf aan mensen van wie ik verwachtte dat ze de rolllen strategisch gingen gebruiken, mogen jullie dit jaar in een privébericht je top 3 van rollen doorsturen. Eens ik weet wie alle deelnemers zijn zal ik de rollen verdelen gebaseerd op die top 3's.

Informatie over de magische items, het spelverloop, de kaart van Villa Malfidus en meer, volgt later in het speltopic. Inschrijven kan tot en met 17 oktober 23:59.


Deelnemers:
  • Snuffles
  • OsanneArt
  • Nano
  • Madrid
  • Ella
  • ilse-h
  • Timsel
  • Joël



RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Snuffles - 03/10/2021

Omg count me in


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Lukas - 03/10/2021

(03/10/2021, 12:21)Snuffles schreef: Omg count me in

Vergeet zeker niet je top 3 rollen door te sturen in PB! Smile


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - OsanneArt - 03/10/2021

Ik doe in elk geval mee, maar ik ga later wanneer ik echt de tijd heb dit artikel even goed doorlezen.


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Nano - 03/10/2021

I'm in! Mijn pb volgt later.


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Madrid - 04/10/2021

Ik doe ook mee! Leuke rollen heb je bedacht, Loekes.


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Ella - 04/10/2021

DIT IS ALLES WAT IK WIL IN HET LEVEN LUKAS, COUNT ME IN!!!!


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - ilse-h - 04/10/2021

Hahaha, ik kreeg een sms in capslock van Ella omdat whatsapp etc. eruit ligt, dus moet je nagaan hoe excited ze is ?

Ik ben erg benieuwd hoe ik het spelen met echte/vooraf verzonnen personages ga vinden. Ik neem althans aan dat dat de bedoeling is?

Ik doe uiteraard mee. Mijn top 3 moet ik nog bepalen.


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Lukas - 05/10/2021

(04/10/2021, 19:28)ilse-h schreef: Ik ben erg benieuwd hoe ik het spelen met echte/vooraf verzonnen personages ga vinden. Ik neem althans aan dat dat de bedoeling is?

Dat klopt! Het personage waar je mee speelt is een van de bovenstaande rollen, ik heb de omschrijvingen zo vaag/beknopt mogelijk gehouden zodat je wel nog steeds een eigen invulling kan doen :p


RE: Weerwolven: Murder in Malfoy Manor (inschrijvings -en discussietopic) - Timsel - 05/10/2021

Ikke ook meedoen