Nomaj | Waar de magie nazindert
[CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard (/showthread.php?tid=161)

Pagina's: 1 2 3


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Sneep - 02/01/2021

Gelukkig nieuwjaar iedereen!


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Blossom - 04/03/2021

* komt weer eens langs *

Hoe is het met iedereen?

Hier alles nog steeds wel aardig, beetje heel erg coronamoe, maar we hebben flink geïnvesteerd in ons huis en de tuin. Zo hebben we een dakkapel geplaatst op de kamer van mijn dochter, hebben we een nieuwe droger moeten kopen nadat de oude stuk ging, hebben we een nieuw vloerkleed in de woonkamer en hebben we in samenwerking met de buren een nieuwe schutting in de tuin besteld. De nieuwe kweekkas staat sinds twee maanden en doet goed dienst. Ik ben nog bezig met de herinrichting ervan, maar tijdens de vorstperiode kwam het mooi uit dat we hem hadden. De konijnen hebben er gewoond toen, evenals alle planten die niet goed tegen vorst kunnen.

En over de vorstperiode gesproken: dat was prachtig! Ik heb drie keer kunnen schaatsen op natuurijs; een keertje op de natuurijsbaan en twee keer op meren en sloten hier in de buurt. Dankzij de schaatslessen die ik eerder dit najaar had (vanaf oktober tot de lockdown in december) heb ik echt fijn kunnen schaatsen en had ik er meer plezier in dan ooit. Overal was koek en zopie: het was heel gezellig!

Half december ging Nederland dus zo'n beetje op slot, maar mijn winkel mocht nog steeds zaken op bestelling leveren. Dat loopt prima allemaal: zelfs beter dan vorig jaar rond deze tijd. Toch wil ik graag terug naar het oude normaal, maar dat was maanden geleden ook al zo...


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Lukas - 07/03/2021

Alles nog oké hier hoor, corona ondertussen ook wel goed beu, maar wat doe je er aan?


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Blossom - 08/03/2021

Helemaal niks, Lukas! Ik ben in ieder geval niet iemand die tussen de demonstrerende Wappies gaat staan.

Volgende week zijn er verkiezingen in Nederland en ik vrees dat zo'n debiel als Thierry Baudet veel stemmen gaat krijgen omdat hij belooft dat hij de lockdown gelijk af gaat schaffen.


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Blossom - 12/04/2021

Vandaag heeft mijn vader dan (eindelijk) zijn eerste coronavaccinatie gehad. Deze week volgt ook mijn moeder. Mijn vader is geboren in 1944, moeder in 1950 --> maar we kregen op social media de tip dat als je in 1951 of eerder geboren bent, je niet de uitnodigingsbrief hoeft af te wachten, maar gelijk mag gaan bellen. Mocht je dus in NL wonen en iemand kennen die graag wil worden gevaccineerd en aan de leeftijdseis voldoet, kun je misschien wat met deze info.
Ondertussen kun je bij de ETOS een box met 25 corona-snel-zelf-tests kopen en mijn zus is van plan dat te gaan doen voor het einde van deze maand. Mijn broer is dan jarig en we willen na ruim een jaar wel weer eens gezellig met familie zijn. Hadden we eigenlijk met pasen al gewild... hoe dan ook vinden we het een goed idee om dat zo te doen.

Hoe is het verder met iedereen? Houden we het nog een beetje vol?

Ik heb vooral veel tuindingen gedaan, maar wegens de rust in het tuintopic wil ik het nu ook weer niet helemaal volspammen. Tongue Verder zit ik een beetje in de lappenmand, morgen mag ik (iew, shit, wèh) een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts, daarna nog eens door naar de huisarts en volgende week weer naar de gezinspsycholoog.


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - dreuzel fan - 13/04/2021

@Sonja: Jeej super! Ik weet niet hoever ze bij ons staan met vaccineren maar naar mijn mening nog niet ver genoeg.
Ik heb het ondertussen wel al gehad. Met veel geluk, omdat ik onthaalouder ben en op de reserve lijst stond. Das dan weer het voordeel van een kleine gemeente. Je heb minder reserves op de lijst staan.

Ik vind het zo vervelend om foto's te plaatsen in het tuintopic. Gewoon op fora in het algemeen. Zat er al een tijdje aan te denken om op fb eentje te openen.
Hoe was je wortelkanaalbehandeling?


Zelf ben ik in geen te goede mood de laatste tijd.
Op zich gaat alles goed, alleen met werk minder. Kindjes blijven vaker thuis vanwege corona en er is er zelf eentje compleet gestopt.
Oma heeft vanwege corona beslist vervroegd op pensioen te gaan. En zo gaat kleinkind naar daar en niet meer naar mij.
Dus ja, het is hier soms de hele dag 'werken' met één kindje. Niet zo fijn. De tijd gaat niet vooruit op die manier, en wetende dat je die dag amper inkomen behaald maakt je ook niet echt gelukkig.


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Blossom - 14/04/2021

@Nathalie: Nou, die wortelkanaalbehandeling viel tegen. Ik mag terugkomen volgende week, want het ging niet helemaal goed. Achteraf kan ik wel zeggen dat het terecht was dat ik me er zenuwachtig over maakte.

Echt vervelend dat je nu een kindje minder hebt om voor te zorgen. Je zou zeggen dat je geen burn-out, maar een bored-out krijgt!

Oh, jammer van het tuintopic. Tja, we zijn hier met weinig, op het vorige forum was dat ook al zo, en dan moet je maar nèt van tuinieren houden. Op Facebook heeft een vriend van mij een tuinpagina voor onze eigen gemeente aangemaakt. Kunnen we er eens gezellig over praten online en planten ruilen of eens gaan kijken in verschillende tuinen in de buurt.


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - dreuzel fan - 14/04/2021

@Sonja: Oh nee, dat klinkt alles behalve gezellig!

@Tuintopic: Ik blijf wel lezen en posten. Alleen fotos zetten is zo een gedoe.


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Merdyff - 15/05/2021

Ik kom ook weer eens een kijkje nemen. Misschien zet ik dadelijk wel wat foto's in het tuintopic, ik heb net wat radijsjes geoogst.

Hier gaat alles op zich oké, alleen gaat de tijd ontzettend snel en traag tegelijk. Ik heb echt het idee dat ik hier nog heel recent gekeken heb, maar dat klopt dus blijkbaar niet. Maar ja, druk met werk, Runar, masterproef. Ik tel af naar de vakantie (al zal dat de eerste weken ook voornamelijk opgaan aan masterproef schrijven, maar het gaat gewoon al fijn zijn om maar één focus te hebben dan).


RE: [CHAT] Samen Boterbier drinken aan de haard - Blossom - 21/05/2021

Succes met de Masterproef, Soetkin! Het lijkt me druk om zo alles tegelijk te hebben.

@ Songfestival: Sorry, ik doe niet mee! Ik heb nog maar 1 inzending gehoord en dat is die van Nederland en het klinkt als broccoli. Geen idee.
De vriendin waarbij ik de vorige keer het songfestival heb gekeken, zit momenteel in een grote huisverbouwing, dus die kan eventjes niet 20 man over de vloer hebben, en dan hebben we nog geen rekening gehouden met corona.

Hoe dan ook kwam ik zojuist een cover tegen van de Belgische inzending van 2017: City Lights. En hoewel ik het origineel wel leuk vond... vind ik deze eigenlijk leuker! https://www.nporadio2.nl/nieuws/30779/blaudzun-ging-op-zoek-naar-mooie-songfestival-liedjes-en-coverde-deze?fbclid=IwAR17GrqCFpxTZeCpucyx8tNjTRgw3XJ18you-Ps_CGWF0rpBvwfBIfFsXpk