Nomaj | Waar de magie nazindert
Muziektopic - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: Muziektopic (/showthread.php?tid=13)



Muziektopic - Lukas - 30/07/2020

Welke muziek luister je graag? Ben je naar een concert geweest? Of wil je gewoon eens klagen over de popmuziek op de radio die je maar niet uit je hoofd krijgt? Dat kan hier!



Op dit forum kan je Spotify albums en tracks delen:




Code:
[spotify=album]0jk1nICWMJk5zMdwqwvHdk[/spotify]

En kan je ook Youtubevideos includen:




RE: Muziektopic - Merdyff - 07/08/2020

Eens kijken of ik dit ook kan.



Dit was de openingsdans op onze trouw, 2 jaar geleden op 4 augustus. Een tegelplakker van formaat, maar we blijven het beiden een gigantisch mooi nummer vinden en het is ook een band die we samen al twee keer live hebben gezien.


RE: Muziektopic - daniel_elessar - 08/08/2020

Leuk!



Zal er dan maar gelijk het filmpje erbij plaatsen. Take on me kennen we allemaal, het uptempo nummer zingen we denk allemaal wel graag mee. Maar kennen jullie ook deze unplugged versie? Vind het zelf een enorm geslaagde versie van een geweldig nummer. Nog altijd komt hij behoorlijk hoog met zijn stem.





RE: Muziektopic - Karen - 09/08/2020

Ik ga eigenlijk niet zo veel naar concerten, enkel als ik het écht wil zien betaal ik er veel voor, zoals Ed Sheeran in 2018. Voor de rest ga ik vooral naar lokale dingen in de zomer. Onlangs ben ik in Antwerpen naar een concert van The Starlings geweest. Ik was sowieso al fan van Tom Dice, en nu met Liefde voor Muziek is hij samen met Kato opeens heel populair. En in coronatijd snak je toch wel naar iets 'normaals'. Al was het niet echt normaal, met mondmasker aan en met veel lege rijen, maar goed, het is beter dan niets :p

Mijn onderschrift hier op het forum, het refrein uit "The Longest Summer", is van Richard Rankin. Hij is het bekendst door zijn rol van Roger in Outlander, maar ik vind hem zo'n fantastische acteur, hij speelt ook in veel BBC-reeksen zoals The Crimson Field. En hij is een prachtige zanger. Het National Theatre of Scotland heeft in coronatijd het project "Scenes for Survival" in het leven geroepen, letterlijk om te kunnen overleven. Elke week doet een andere Schotse acteur een klein projectje. Richard heeft dus het liedje The Longest Summer ingezongen.



En alsof hij nog niet geweldig genoeg was... vorig jaar heeft hij als bedankje voor zijn fans, die veel promo hadden gemaakt voor zijn personage in seizoen 4 van Outlander, een liedje ingezongen. Het heet "Caledonia" (de oude naam voor Schotland). Heerlijk folk-achtig. Zwijmel zwijmel zwijmel...

https://soundcloud.com/the-rank-and-file/caledoniarr


RE: Muziektopic - Melissa - 10/08/2020



Heel goed en catchy nummer, maar nogal bizar. Tongue


RE: Muziektopic - Timsel - 13/08/2020

@Martijn: deze zat ook in The Last of Us 2! Leuk om te zien dat er een volledige versie van is!

Ik weet niet of jullie The Umbrella Academy kijken, maar ik ben momenteel verzot op de soundtrack van die serie. Nummers zoals 'I was made for loving you' van Kiss, 'Sunny' van Boney M. krijgen bijvoorbeeld een nieuwe lading en ik heb erdoor ook een paar nieuwe liedjes ontdekt, zoals het geniale 'Sister of Pearl' van Baio en nog wat andere. Er zaten ook wat geniale covers in, zoals een Zweedse versie van 'Hello' van Adele en een geniale cover van 'Bad Guy' van Billie Eilish door The Interrupters. Zeker aan te raden als luistertip! 




RE: Muziektopic - Lukas - 28/08/2020

Vandaag is er nieuw album uitgekomen van één van mijn favoriete groepen, Kaleida. Enkele dagen geleden was het album al op plaat toegekomen maar mijn platenspeler staat hier niet, dus nog niet kunnen luisteren tot vandaag  Sad

In elk geval is het een zeer goed album en ze zijn niet zo heel bekend, ondanks dat hun muziek vaak in films komt. Zeker eens luisteren dus zou ik zeggen!










RE: Muziektopic - Lukas - 14/11/2020

Gisteren is er een nieuw nummer uitgekomen van mijn favoriete groep: Sigur Ros. Het is van een album dat ze op 4 december uitbrengen maar waar ze al 10+ jaar aan werken. 



Sinds het gisteren uit is, heb ik het al 75+ keer beluisterd. Wat neerkomt op meer dan 12 uur luistertijd. Maar het is oprecht een prachtig nummer. Het is het soort muziek waar je emotioneel van kan worden en niet omdat de tekst diepgang heeft maar door alle prachtige klanken. Luistertip: zet het goed luid met een stevige bas, leg je neer en sluit voor tien minuten je ogen.  Sparkles


RE: Muziektopic - Blossom - 08/12/2020

@ Lukas hierboven: Gaaf! 


In de kerst-chat vertelde ik vandaag dat we concertkaartjes hebben voor Nothing But Thieves en dus vond ik dat wel een reden voor een filmpje. 
Daarbij wil ik dit nummer een beetje promoten want ik vind het veel mooier dan als die shitnummers die momenteel in de top 40 staan... Ik heb hem zelfs ook genomineerd voor in de top 200 aller tijden (radio 2, uitzending is vanaf 2e kerstdag tot oudejaarsavond 24:00 uur) want daar hoort hij mijns inziens in. 

Geef gerust je mening, hoor.