Nomaj | Waar de magie nazindert
Gametopic - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: Gametopic (/showthread.php?tid=125)



Gametopic - CartoonJessie - 02/09/2020

Hoi allemaal!

Ik ben een fervente gamer. Niet dat ik daarom competitief speel of zo, en ook niet alle mainstream games speel, maar ik ben zot van multiplayer survival sandbox games.

Denk dan aan Minecraft, Don't Starve Together, One Hour One Life, Starbound, en in een ver verleden ook Terraria. 

Ik wil uiteraard weten welke games jullie spelen, en als er nog liefhebbers zijn van multiplayer games, laat dan zeker ook weten welke games dat zijn en wie weet kunnen we samen eens gamen?

Moest je je Pokemon Go of Animal Crossing code willen doorgeven zodat anderen je kunnen toevoegen, be my guest!


RE: Gametopic - Lukas - 02/09/2020

Als student game development moet ik wel interesse hebben in games, maar ik heb oprecht de laatste paar maanden weinig tijd gehad om deftig te gamen. Ik speel wel met enige regelmaat op de survival Minecraft server van mijn vrienden en af en toe Tower Defense op de CubeCraft server. Verder speel ik af en toe wel eens een spel Civ VI, maar ik verlies altijd :'(.

Ik speel nog veel andere games heel graag, maar die komen nu dus niet veel aan bod jammer genoeg.


RE: Gametopic - CartoonJessie - 02/09/2020

Heb je als student niet meer interesse in games die gemaakt zijn door 1 persoon? Zoja, zou ik zeker aanraden dat je Stardew Valley en One Hour One Life eens nakijkt, dat zijn one-man-games. Dat zou toch echt de droom zijn, een spel schrijven en verkopen wat je helemaal zelf maakt, zonder dat je een heel team hoeft te betalen. En beide games zijn echt wel supertof.

[Afbeelding: 1_1screenshot15.png]

(Dat is Stardew Valley, en hieronder is One Hour One Life)

[Afbeelding: ss_086fd7a9bf198367e217b65f34b4cc10ffd3e...0x1080.jpg]


RE: Gametopic - Lukas - 02/09/2020

Dat tweede spel ken ik niet maar, maar Stardew Valley heb ik al ontelbare uren gespeeld. Is gewoon heel erg chill. Dat is iedereen zijn droom wel, al zou ik het ook wel zien zitten om te werken voor een studio. Zolang het maar niets iets is zoals Rockstar, want die behandelen hun personeel als robots.


RE: Gametopic - Nemaya - 04/03/2021

Ik heb een nieuw spel ontdekt dat ontzettend satisfying is. No Place Like Home. Het grootste deel van de mensheid is naar Mars verhuisd en de achterblijvers, met name de hoofdpersoon Ellen, moeten zien te overleven in een enorme afvalberg. Je hebt een stofzuigerbackpack die al het afval zo opzuigt en dat is een ontzettende dopamine-shot.
De game is nog in early access en niet alles werkt dus al perfect, maar van wat ik tot nog toe heb gezien wordt het een supermooi spel. Het is te downloaden voor 4 euro op Steam. Ik vind het een aanrader.


RE: Gametopic - Nemaya - 31/03/2021

Dubbelpost, maar mijn vorige bericht was al bijna een maand geleden.

Wie fan is van Carcassonne om het creëren van mooie landschappen, maar niet zo fan is van het competitiegedeelte, of gewoon lekker in je eentje wil spelen: Dorfromantik is het spel voor jou!
Je plaatst zeshoekige landtegels (a la Kolonisten van Catan) en probeert een zo groot mogelijk gebied te creëren binnen het aantal tegels dat je hebt. Er is geen tijdslimiet, alleen een tegellimiet. Maar! Je kunt nieuwe tegels krijgen door 'quests' te completeren. Zoals een stuk landbouwgrond van X aantal velden, een bos van X aantal of meer bomen, hetzelfde voor stad, water of spoor.
Heerlijk relaxed, maar toch uitdagend!

[Afbeelding: 46b86ff5c35a344c7de770581d9838c3183c104b...er_639.jpg]


RE: Gametopic - Lukas - 18/03/2022