Nomaj | Waar de magie nazindert
Katinka's kunstgalerij - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Toren der Creatievelingen (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Het Museum (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Topic: Katinka's kunstgalerij (/showthread.php?tid=122)



Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020


Katinka's Kunstgalerij
Ik was nog niet zo lang geleden een nieuwe Galerij op Dreuzels begonnen. Ik zet hem nu over naar hier, zal hem gelijk een beetje aanvullen ook!



De afgelopen jaren ben ik meer (en wat beter haha) gaan tekenen en zelfs ook gaan schilderen, waar ik vroeger weigerde een kwast vast te houden. Ik teken vooral met krijt (soft pastel), dat blijft het allerfijnst. (:

Werkpuntje is wel om goede foto's te maken als iets af is, voordat ik het inlijst en weggeef. Niet alle foto's zijn van goede kwaliteit, soms heb ik nog dingen veranderd en soms zit er al glas voor. Sorry daarvoor. Ik ben soms wat te enthousiast. ^^


Here we go again. (:


RE: Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020

Het eerste project wat ik graag wil showen, zijn portretten van 6 vriendinnen en mijzelf. Ik durf echter geen mensen te tekenen, dus we zijn allemaal dieren geworden. Aanschouw het bonte gezelschap van mijn vriendengroep en ik. Ik zal achteraan een foto zetten van hoe de compositie uiteindelijk is geworden. ^^


A. de hyacinthara
[attachment=24]

H. de puppy

[attachment=23]
(Zie hier zo'n foto gemaakt in een lijstje. Maar het gaat om het idee! 't is niet voor de verkoop Tongue)


RE: Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020

P. de dwergpapegaai
[attachment=25]


I. de chinchilla
[attachment=27]


RE: Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020

E. het stokstaartje
[attachment=28]


N. de maine coon
[attachment=29]


RE: Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020

K. de poolvos
[attachment=30]

Men was het er niet zo mee eens dat ik een beetje verdwijn in de achtergrond, maar ik wilde niet op zwart papier tekenen als de rest ook op wit papier was, en gezien de rest geen achtergrond heeft (had al spijt van de vloer bij H.), heb ik dat hier ook niet gedaan. Maar waarschijnlijk ga ik deze tekening nog aanpassen, gezien ik echt te veel wegval op de muur.  En dat schijnen ze niet bij mijn rol in de groep te vinden passen. Dus een wat donkerder rug, meer donkere haren in de vacht, wat meer schaduw, wordt het waarschijnlijk. (Ja, dit schreef ik ook al op Dreuzels; nee, dit is nog niet gebeurd haha)



[attachment=31]
En tenslotte nog een foto van het eindresultaat. De meeste van de tekeningen heb ik nog aangepast na bovenstaande foto's, en ze zijn ook nog gecropt enzo. En nu hangen we allemaal boven de bank in het huis van drie vriendinnen. Smile




RE: Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020

Cavia's
[attachment=32]

Dit zijn de vier cavia's van vriendinnetje. Smile Soft pastelkrijt + pastelpotloden, as usual. ^^


RE: Katinka's kunstgalerij - Katinka - 01/09/2020

Broer - acrylverf op canvas
[attachment=33]

Van januari dit jaar. Ik schilder sinds een tijdje ook (ja echt!), terwijl ik vroeger weigerde een kwast beet te pakken. Elk schilderproject is tegelijk een oefening, ik doe het echt omdat ik het leuk vind en niet omdat het mooi moet worden. Er was iemand die zo'n 5 keer tegen me gezegd heeft "het hoeft niet boven de bank" en uiteindelijk viel dat kwartje. (':