Nomaj | Waar de magie nazindert
TV-topic - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: TV-topic (/showthread.php?tid=12)

Pagina's: 1 2 3


RE: TV-topic - Karen - 14/01/2021

Ik heb de laatste maanden samen met Yannick naar de vijf seizoenen van Merlin gekeken. Als ik samen met hem kijk, nemen we onze tijd, soms eens een paar afleveringen achter elkaar, meestal eentje per avond en niet in het weekend enzo, dat is eigenlijk wel aangenamer dan het bingewatchen dat ik doe in m'n eentje :')

Na de eerste twee seizoenen had ik zoiets van: oké, Merlin en Arthur houden deze serie echt recht. Hun chemistry en companionship is het hart van de show en al de rest kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Zeker in de eerste seizoenen zaten er ook wel filler episodes vond ik, na een tijdje begon het een beetje vermoeiend te worden, zeker met die lelijke trollen en elke keer weer een ander random monster enzo. Ik had ook van in het begin het gevoel dat de acteurs eigenlijk veel meer konden dan hen werd aangeboden door de scenario's/dialogen. Enkel aan Gaius heb ik nooit echt kunnen wennen, omdat hij steeds op dezelfde betuttelende toon sprak. Morgana vond ik eigenlijk ook altijd op dezelfde manier acteren, al wordt ze in de laatste seizoenen toch wel eng. Dat Uther eindelijk doodging begin seizoen vier, was echt wel nodig om terug wat actie in de serie te krijgen. Dat had van mij vroeger gemogen. Het meest jammere vind ik eigenlijk dat ze te weinig tijd hebben gespendeerd aan Morgana... haar ommekeer was veel te plots. Er wordt nergens echt uitgelegd wat er nu precies gebeurd is met haar in die jaren en waarom die draak zo trouw is aan haar.

De ridders die tegen het einde van de serie komen, waren ook echt een meerwaarde vond ik. Al is Ser Leon er al heel snel bij en is dat mijn favorietje :p Ook heel zonde dat er helemaal op het einde geen begrafenis is voor Arthur en waar is Gwaine naartoe? Dood en nooit meer over gesproken? Pijnlijk hoor :o


RE: TV-topic - Blossom - 30/01/2021

Zojuist heb ik op Netflix de film 'The Dig' gezien, met een hoofdrol voor Ralph Fiennes.
Het is een zeer mooi, dramatisch en ontroerend verhaal, het bekijken waard. De film is langzaam en gaat rustig voort, ideaal voor een wat luie dag. De spanning van de aankomende oorlog drukt op de film, alsmede de vergankelijkheid van het leven en de archeologische vondst waar de hele film om draait.
De film berust ook op ware gebeurtenissen.

TRAILER


RE: TV-topic - Lukas - 20/02/2021

Hier kom ik weer reclame maken voor Apple TV+, mijn favoriete series van afgelopen jaar waren allemaal Apple TV+ en dan Disney's The Mandalorian, maar niemand wil Apple een kans geven, dus zie hier, een supercut trailer met content die ze al hebben en series en films die je het komende jaar kan verwachten:




RE: TV-topic - Merdyff - 28/02/2021

Wij zijn intussen aan het laatste seizoen van Sabrina begonnen, maar meer dan de eerste aflevering hebben we nog niet kunnen zien. Runar valt altijd pas laat in slaap en Martijn moet 's ochtends vroeg op, dus proberen we een beetje op tijd naar bed te gaan. Verder dan wat Disney+ series met afleveringen van 25 minuten komen we dus vaak niet. We hebben inmiddels heel Boy meets World gezien en zijn nu begonnen met Girl meets World.


RE: TV-topic - Timsel - 28/02/2021

Kijkt iemand WandaVision? Enorm goede serie. Mixt superhelden, sci-fi, magie en comedy met elkaar op een briljante manier. Ik zou wel kunnen vertellen waar het over gaat, maar ik heb het gevoel dat dat alles zou verpesten Tongue Is wel een heel goede aanrader, al is het misschien wel handig om in ieder geval de Avengers-films gezien te hebben.


RE: TV-topic - Blossom - 04/03/2021

@ Soetkin: Oh, ja Sabrina, daar ben ik ook ooit eens aan begonnen! Ik vond eht toen wel leuk, weet eigenlijk niet waarom ik daarmee gestopt ben.

@ Tim: Waar kunnen we WandaVision zien? Ook gewoon Netflix?

Pasgeleden heb ik Fate: The Winx saga gekeken en het grappige daaraan is dat het zich in een Harry-Potter achtige school afspeelt, maar dan met iets oudere personages. Er zijn heel veel overeenkomsten met HP (ze hebben het er zelfs over) en dat is geinig. Ik heb met plezier gekeken, vooral naar het personage dat 'Terra' heet, waarin ik mezelf behoorlijk herkende, haha!

Verder ben ik voor wat broodnodige romantiek begonnen aan Bridgerton, wat vooral een must-see is als je van films/boeken zoals Sense & Sensability en Pride & Prejudice houdt. Ik vind het heel leuk!

Nadat ik met zoonlief Fate had afgekeken, zijn we begonnen aan Snowpiercer. Sci-fi achtige versie van de Ark van Noah, waarin het politieke systeem ten onder gaat. De wereld is bevroren; het is buiten min 120 graden en het enige levende dat er nog is, is een trein die nooit stil staat. Immers: als hij stil staat, is het snel voorbij met de warmte en het licht en zal iedereen binnen enkele ogenblikken bevriezen. Zoals je van een trein verwachten kan, is er een 1e, 2e en 3e klasse - en daarnaast nog een grote groep mensen die wanhopig als verstekeling aan boord gekomen is. Zij worden vastgehouden in het achterste gedeelte van de trein, dat de staart wordt genoemd. Het verhaal begint als er iemand uit de staart wordt gehaald omdat hij een moord op moet lossen die in de 2e klasse is gepleegd.