Nomaj | Waar de magie nazindert
TV-topic - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: TV-topic (/showthread.php?tid=12)

Pagina's: 1 2 3


RE: TV-topic - Joël - 07/09/2020

Ik heb de nare gewoonte eerst een heel seizoen van een serie af te kijken, voordat ik een seizoen van een andere serie start dus ik kijk er niet zoveel tegelijkertijd..

Lucifer
The Blacklist
The Witcher
Arrow

Verder heb ik Once Upon a Time en Revenge klaar. Er staan nog heeel veeel series op mijn lijstje.


RE: TV-topic - Nemaya - 07/09/2020

Wij zijn aan het wachten op seizoen 2 van His Dark Materials. Verder zijn we net begonnen aan seizoen 6 van Endeavour (prequel op Morse). Maar dat zijn maar 4 afleveringen, dus waren we op zoek naar iets anders.
We hebben net seizoen 1 van Perry Mason afgekeken, en meer staat er nog niet op Ziggo Movies en Series, maar dat vond vriendlief nogal een 'rauwe' serie. En de rest van de misdaadseries op Ziggo trekken ons niet echt, of hebben we al gezien. Nu heb ik net twee seizoenen van Shakespeare and Hathaway besteld via bol.com. Die ziet er op het eerste zicht uit als typisch Brits, met Midsomer Murders achtige locaties en met humor.


RE: TV-topic - Merdyff - 11/09/2020

@ Nems: Foyle's War is ook echt een aanrader als je van Britse, Midsomer Murders-achtige detectives houdt. Speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar echt zwaar is het over het algemeen niet.


RE: TV-topic - Timsel - 11/09/2020

Ik ben nu de Duitse serie Biohackers aan het kijken met mijn leerlingen. Wel een leuke serie! Wel wat voorspelbaar, maar het heeft wel leuke mysteries en spannende momenten.


RE: TV-topic - Blossom - 13/09/2020

Vanavond op NPO3 om 19:45 bij 3 op reis komt mijn dorp eens als toeristische trekpleister in beeld! Ik vermoed dat het over HiHaHut zal gaan, een serie unieke overnachtingsplekjes. Die hutjes staan dus in de verf van mijn winkel ? en verder denk ik dat ik het geinig ga vinden om mijn eigen woonplaats eens in een dergelijk programma te zien.


RE: TV-topic - Lukas - 25/09/2020

Ik heb pas Netflix zijn vierdelige documentaire over het Challenger ongeval bekeken. Allemaal zeer interessant en eigenlijk ook heel triest. Het is een mooie kijk op een NASA dat nu (gelukkig) niet meer bestaat. De tijden dat ze launch fever hadden en soms negatief advies gewoonweg negeerden. 

In contrast met new space vandaag is het ook een interessante serie om te kijken. Onder andere door het Challenger en Columbia ongeval is NASA nog meer voorzichtig te werk gegaan, alles moet geverifiëerd worden aan de hand van procedures, zelfs voor de kleinste soms totaal niet kritieke onderdelen. En dan kijk je naar SpaceX die tests doet met hun nieuwe ruimtevoertuigen tot ze ontploffen en dan bouwen ze gewoon een nieuw prototype. Dat heeft uiteraard ook wel te maken met het feit dat de Amerikaanse belastingsbetaler SpaceX zijn manier van werken niet zo zeer zou appreciëren bij NASA.

Ik kan de documentaire in elk geval heel erg aanraden, zelfs als je geen spacenerd bent.

[Afbeelding: MV5BNTY4MjRkMzEtODJkMS00YmQ2LTg0MjEtNzcw...00_AL_.jpg]


RE: TV-topic - Nickdt - 29/09/2020

Ik ben bezig met de series Frontier, Outlander, The Last Kingdom en Vikings. Deze moet ik van mezelf afkijken voor 2021, omdat dan de DC series weer gaan beginnen met The Flash, Legends of Tomorrow en anderen.


RE: TV-topic - LastHorcrux - 08/10/2020

Op Netflix de Duitse serie "How to sell drugs online (fast)" is echt een aanrader!


RE: TV-topic - Lukas - 18/10/2020

Hier ik dan weer om reclame te maken voor Apple TV+. De laatste paar maanden is er weinig dat me interesseert op Netflix en de laatste tijd keek ik dan steeds één aflevering van een Apple TV+ serie en keer voor keer ben ik gewoon meteen verkocht. En het is dan zo ongelofelijk jammer om al die goede series weinig aandacht te zien krijgen. Ik zie reacties van: "Eh, aan Apple geef ik geen geld" of "Als het op een ander platform was, was dit meer succesvol" of zelfs gewoon reacties van mensen die een serie meteen afschrijven omdat het op Apple TV+ staat. En dat is allemaal zo onterecht. Ik ga niet zeggen: abonneer op Apple TV+ voor een jaar. Nee, abonneer de komende donkere maanden een maand of twee drie op Apple TV+ (wat je 15 euro gaat kosten) en kijk The Morning Show, Defending Jacob, For All Mankind, Mythic Quest, Central Park, Ted Lasso... of een van de andere series die ze hebben die ik nog moet kijken. En je gaat niet het gevoel hebben dat je je geld slecht gespendeerd hebt. Van alle series kan je ook de pilot gratis bekijken dus dan weet je meteen of het wat voor jou is.

Maar de serie waar ik het eigenlijk wi over hebben:

Home Before Dark

Home Before Dark heeft de meest idiote premise die je je kan inbeelden. Een gezin verhuisd van New York City naar het kleine dorp van afkomst van de vader nadat de vader ontslag heeft genomen bij de krant waar hij voor werkte. Home Before Dark volgt de negenjarige Hilde die stap voor stap een 31 jaar oude moordzaak probeert op te lossen en erover schrijft in haar eigen opgerichte online "krant". Maar hier is de twist: het is losjes gebaseerd op een echt verhaal. 
Maar waarom moet je het dan kijken? Want dit klinkt als een serie voor kinderen, maar niets is minder waar. Kinderen onder 12 kijken misschien zelfs beter niet naar deze serie. Het verhaal is gewoon compelling tot en met. Je zit op het puntje van je stoel, je wil weten wat er gebeurd is. De personages zijn nooit irritant, zelfs de meer jonge cast is vrij geweldig. Het is het soort serie die je om 20:00 's avonds kan beginnen en opeens is het 5:00 in de morgen en ben je. negen afleveringen verder. Een serieuze aanrader!



Also, kijk Ted Lasso! De laatste paar maanden zijn voor iedereen moeilijk geweest en om andere reden zijn die voor mij nog extra moeilijk geweest. En de Ted Lasso aflevering die elke week uitkwam was een van de weinige lichtpuntjes de afgelopen maand. Het is een komedie maar met veel hart en personages met diepgang die niet een wandelend stereotype zijn. In plaats van terug te vallen op comedy tropes zijn de schrijvers origineel en verrassen ze jou als kijker op een positieve manier. Dus, kijk Ted Lasso. Ik kan het niet genoeg aanraden.


RE: TV-topic - Blossom - 20/10/2020

Wij zijn zojuist lid geworden van NPO plus, tenminste; mijn man wilde dat en tot nu toe is het vooral voor rust-tv zoals natuurdocumentaires.

Ik heb nog een Netflix-aanradertje: Oktoberfest, Beer & Blood.
Er staat bij dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen, dus behalve een spannend drama krijgen we er ook nog geschiedenisles bij.

Het is het jaar 1900. Ik had er geen idee van, maar zelfs toen was het beroemde Oktoberfest in München al een traditie. Brouwer Prank komt zelf niet uit München, maar wil daar wel op de Wiesn een biertent neerzetten waarin 6000 mensen kunnen. Tot dan toe waren de kavels veel kleiner (tegenwoordig staan er meer dan tien biertenten die elk zo groot zijn als een voetbalveld. Prank komt dus met een revolutionair idee). Om zijn droom waar te maken, belandt Prank in bloederige vetes.
Naast Prank volgen we vooral de brouwerij van de familie Hofflinger. Zij krijgen het heel zwaar te verduren. Verder is er nog een leuke side-story betreffende de gezelschapsdame van Pranks dochter.

Ik ben sowieso best fan van kostuumdrama's en omdat ik meerdere keren op het Oktoberfest ben geweest sprak het me aan. Het is een korte serie van 7 afleveringen, het is Duitstalig en ik kon geen betere trailer vinden dan deze met het rare geluid: