Nomaj | Waar de magie nazindert
TV-topic - Afdrukversie

+- Nomaj | Waar de magie nazindert (https://nomaj.nl)
+-- Forum: Zweinstein (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Zweinsveld (https://nomaj.nl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Topic: TV-topic (/showthread.php?tid=12)

Pagina's: 1 2 3


TV-topic - Lukas - 30/07/2020

Welke TV-series kijk je op dit moment? Welke zijn je favorieten en welke wil je zelfs nog niet kijken voor een grote zak geld? Bespreek het hier!



Spoilers delen doe je zo:

Code:
Spoilers [spoiler]delen[/spoiler] doe je zo:



RE: TV-topic - Timsel - 13/08/2020

Ik ben momenteel de Duits-talige serie Dark aan het kijken met een paar vrienden, erg goed! We zijn op zaterdag 1 augustus begonnen en we zijn nu alweer 21 afleveringen verder. Het begin ging erg moeizaam door de hoeveelheid informatie er zat in aflevering 1 (we konden niet zo goed erachter komen wie wie was in eerste instantie) maar na aflevering 3 zaten we er al goed in! We zijn gisteravond seizoen drie begonnen, wat blijkbaar het laatste seizoen is, al zijn er nog altijd veel vragen en heb ik geen flauw idee hoe deze serie tot een (goed) einde zou kunnen komen!

Het gaat over het plaatsje Winden waar er elke 33 jaar kinderen verdwijnen en nieuwe doden vallen. Centraal staan verschillende families die allemaal hun eigen redenen hebben om uit te vinden wat hier aan de hand is, met de daarbij toegevoegde familiedrama en romantiek.

Velen vergeleken het met Stranger Things, wat ik met name in de eerste paar afleveringen terug kan vinden, maar daarna lijkt het er totaal niet meer op. Het is een stuk gecompliceerder en ook wel depressiever. Stranger Things is 'enger' dan Dark en tegelijkertijd ook kleurrijker. Ik ben een groot fan van Stranger Things en deze serie bevalt me ook heel erg! Zeker aan te raden.


RE: TV-topic - Lukas - 13/08/2020

Ik moet seizoen drie van Dark nog verder kijken, maar eigenlijk moet ik eens van het begin beginnen kijken. Want met steeds een jaar tussen elk seizoen vergeet je veel en het is wel echt een serie die je actief moet kijken. Maar niet super veel tijd om te Netflixen tegenwoordig jammer genoeg :'(


RE: TV-topic - Karen - 13/08/2020

Ik heb ook net het tweede seizoen van The Umbrella Academy gekeken, dat was leuk! Ik heb nooit erg veel vertrouwen in een tweede seizoen. Maar ze hebben hun verwachtingen overtroffen.

In juni heb ik het vierde en laatste seizoen van 13 Reasons Why gekeken. Ik wou het toch uitkijken, ondanks dat seizoen 3 wel tegenviel.

Verder volg ik:

- Stranger Things
- The Handmaid's Tale
- The Crown
- Victoria
- Outlander
- Vikings
- Legacies
- Servant (met Rupert)
- Sex Education
- Strike

 ... Maar dat komt er meestal op neer dat als er (eindelijk) een nieuw seizoen komt, ik alles in een week uitkijk Tongue.

Doctor Who en Grey's Anatomy heb ik opgegeven...


RE: TV-topic - Melissa - 15/08/2020

(13/08/2020, 15:20)Lukas schreef: Ik moet seizoen drie van Dark nog verder kijken, maar eigenlijk moet ik eens van het begin beginnen kijken. Want met steeds een jaar tussen elk seizoen vergeet je veel en het is wel echt een serie die je actief moet kijken. Maar niet super veel tijd om te Netflixen tegenwoordig jammer genoeg :'(


Dit. 

Ik heb de eerste 2 seizoenen ook gezien en ik wist dat er ondertussen een 3de seizoen was, maar ik denk dat het beter is de ganse serie vanaf het begin te herkjken. Ik ben ondertussen veel vergeten. :-/


RE: TV-topic - Runar - 15/08/2020

Ik kijk graag naar Uki. Ik heb ook al een Uki-knuffel en een Uki-boek en daar lees ik heeeel graag in samen met mama en papa.




RE: TV-topic - Lukas - 16/08/2020

Uki kijk ik niet, wel heb ik onlangs enkele Apple TV+ series gekeken. Apple TV+ is een beetje een vreemde eend in de bijt qua streaming services. Momenteel hebben ze nog niet zo héél veel content, al komt er elke maand wel nieuwe content op. Volgend jaar komt er een serie uit gebaseerd op de Foundation boeken van Isaac Asimov. Maar ik heb ondertussen enkele van de series bekeken en ze zijn stuk voor stuk van hele hoge kwaliteit. 

The Morning Show
Achter de schermen bij een ochtendprogramma breekt er chaos uit nadat de mannelijke host het middelpunt van een schandaal wordt. Ongelofelijk goede serie en vrij relevant. De serie zegt ook niet aan de kijker wie of wie niet schuldig is, dat kan de kijker zelf beslissen. Zij die indertijd The Newsroom gezien hebben, gaan The Morning Show zeker ook appreciëren.




Defending Jacob
Defending Jacob, met onder andere Captain America, is een heel ander soort van serie. Chris Evans, die een poscecuter speelt krijgt te maken met de moord op een klasgenoot van zijn. Alles lijkt een dead end te zijn wanneer opeens zijn zoon, Jacob, de verdachte wordt. 




For All Mankind
Waar For All Mankind begint als alternatieve geschiedenis waarin de Russen als eerste op de maan waren geland, evolueert de serie meer en meer naar een ongelofelijk goede sci-fi serie met op de achtergrond de Koude Oorlog. 




Van For All Mankind is er zelfs al een trailer voor het tweede seizoen, maar die bevat uiteraard spoilers voor wie seizoen één nog niet gezien heeft.


RE: TV-topic - Merdyff - 25/08/2020

Wij zijn nu het vorige seizoen van Lucifer aan het herbekijken om weer mee te kunnen met de nieuwe afleveringen. Het zat al een beetje ver weg.


RE: TV-topic - CartoonJessie - 28/08/2020

Ik ben Star Trek Deep Space 9 aan het herbekijken - nog steeds maatschappelijk relevant (misschien nu meer dan ooit ervoren.)


RE: TV-topic - Lukas - 07/09/2020

Ik kom nog een beetje reclame maken voor Apple TV+  Angel . Ze maken oprecht zeer goede series, alles dat ik tot nu toe gezien heb is gewoon heel erg goed, dus het is jammer dat die series de aandacht die ze verdienen niet krijgen.

Ted Lasso
Ted Lassa gaat over een Amerikaanse voetbalcoach (niet onze voetbal) die een voetbalteam (onze voetbal) in Londen gaat coachen. Ik ben totaal geen fan van voetbal tenzij de nationale ploeg het goed (of alleszins beter dan Nederland) doet op het WK. Maar gelukkig is de voetbal niet essentieel voor het verhaal. Het gaat voornamelijk om de personages en hun relaties. Voor een komedie is er ook ontzettend veel diepgang. Ik kan Ted Lasso ten harte aanraden. Het is een serie die druipt van wholesomeness, en dat kunnen we allemaal wel gebruiken in deze coronatijden.




Central Park
Central Park is een cartoon voor volwassen met een geweldige cast: Kristen Bell, Tituss Burgess, Leslie Odom Jr. Daveed Diggs, Stanley Tucci, Josh Gad... Het is van de makers van Bob's Burgers en gaat over een dysfunctionele familie die in Central Park woont. En hier is het beste van al: het is een musical. En de liedjes zijn ongelofelijk catchy. Ik heb enkel de pilot gezien, want die kan je gewoon gratis zien, maar binnenkort kijk ik verder. De eerste aflevering was oprecht een plezier om aan te schouwen.




Ik kan zeker aanraden om een maand of twee drie te abonneren op Apple TV+ en te kijken naar series als The Morning Show, For All Mankind, Ted Lasso, Defending Jacob en Central Park. Ondanks dat ze nog niet een even grote bibliotheek als Netflix hebben, zijn elk van die series stuk voor stuk van hoge kwaliteit.